Toto sú knihy, ktoré vám rozšíria znalosti o marketingu  

Ak ste si mysleli, že knihy sú dnes „out“, mýlili ste sa. Aj napriek dynamickej a neustále sa rozvíjajúcej oblasti marketingu majú knihy na poličkách marketérov špeciálne miesto. A ktoré by rozhodne nemali chýbať vo vašej knižnici?

Čerpajte informácie od tých najlepších

Či už ste začínajúci, alebo pokročilí marketéri, platí rovnaké pravidlo – učte sa od najlepších. Skvelým spôsobom, ako získať dôležité informácie, je čítanie kníh tých autorov, ktorí majú bohaté skúsenosti v oblasti marketingu.

  • Joe Pulizzi & Brian Piper – Epic Content Marketing, 2nd Edition

Venujete sa content marketingu alebo začínate pôsobiť v tejto oblasti? Druhá edícia knihy Epic Content Marketing je vhodná ako pre ľudí a firmy, čo s content marketingom ešte len začínajú, tak aj pre tých, ktorí sa mu venujú už dlhé roky. Kniha prináša rôzne návody, tipy a triky, ale aj spôsoby vyhodnocovania content marketingu, ktoré sú pomerne častým kameňom úrazu v prípade mnohých spoločností. Autori Pulizzi a Piper prinášajú konkrétne príklady a nevynechávajú ani najnovšie trendy v rámci sociálnych sietí a tvorby obsahu. A čo umelá inteligencia? Tej je, samozrejme, venovaná samostatná kapitola.

  • Melanie Deziel – The Content Fuel Framework: How to Generate Unlimited Story Ideas

Dochádzajú vám nápady na témy a je pre vás náročné tvoriť zaujímavý obsah? Autorka Melanie Deziel pomohla už 30 spoločnostiam z rebríčka časopisu Fortune s ich obsahovou stratégiou, tvorbou obsahu a celkovo s marketingom. Vďaka svojej publikácii teraz môže pomôcť aj vám. Kniha ponúka praktický a zároveň jednoduchý návod, ako rýchlo a efektívne kreovať nové nápady na rôzne témy.

  • Kamil Aujeský – Ako vyrásť v kreatívnom biznise

Neprehliadnuteľná kniha plná rozhovorov s inšpiratívnymi ľuďmi, ktorí sa pohybujú vo sfére marketingu – aj tak by sa dala definovať kniha Ako vyrásť v kreatívnom biznise. Zbierka 20 rozhovorov vás naučí, ako pracovať efektívne, akým chybám sa vyhnúť a kde sa zamestnať. Ak by ste v nej hľadali klasické poučky o marketingu, bolo by to márne. Táto skvelá publikácia prináša rady z praxe od odborníkov a pohľad na to, ako môže vyzerať život v marketingu.

  • Marketing v praxi (Levosphere)

V knihe nájdete vysvetlenie marketingových pojmov, významov a príkladov, ale aj 26 rozhovorov s inšpiratívnymi marketingovými profesionálmi a majiteľmi úspešných značiek na témy, ako sú stratégia, komunikácia, značka, obchod a marketing.

  • Seth Godin – Toto je marketing

Dozviete sa, ako pomocou marketingu vyriešiť problémy ľudí, a naučíte sa, ako svoje produkty a služby prezentovať svetu.

  • Sarah Frier – No Filter

Zaujíma vás tajomstvo úspechu Instagramu? Táto kniha je práve pre vás, zavedie vás do zákulisia toho, ako to celé vzniklo.

Osviežte si vaše čítanie aj naším magazínom ContentMania

Nájdete v ňom množstvo užitočných informácií, tipov a case studies našich projektov. Tento článok je súčasťou 2. vydania. Prihláste sa na odber magazínu a získajte jeho tlačenú alebo online verziu.

Tipy na ďalšie knihy, ktoré stoja za prečítanie

  • Tamsen Webster – Find Your Red Thread: Make Your Big Ideas Irresistible
  • Kelly Keenan – Everyone Is An „Influencer“: Building A Brand By Engaging The People Who Matter Most
  • Michal Pastier – Žltá kniha budovania značky


Vybrali ste si? Každá kniha z nášho zoznamu je perfektná či už pre začínajúcich, alebo pokročilých marketérov. Odborníci sa v publikáciách delia so svojimi čitateľmi o množstvo informácií. Tie vám môžu pomôcť zvoliť si správny smer a vybudovať kariéru, o ktorej ste doteraz len snívali. Záleží iba na vás, ako s týmito informáciami naložíte.

Pravidelný newsletter

Odšťavený z čerstvých marketingových noviniek, plný výživných informácií. Nezmeškajte náš obsah a zostaňte v obraze.

Author avatar
Lucia Gajdošová
Lucka zastáva v agentúre pozíciu social media špecialistu. Najčastejšie ju preto uvidíte s mobilom v ruke. Rada objavuje nové miesta a pekné kaviarne a svoj voľný čas trávi najradšej v spoločnosti skvelých ľudí a pri dobrom seriáli, knihe či káve.