Vzdelávanie content marketéra – tipy a zdroje

Zvažujete kariéru v marketingu? Baví vás práca s obsahom, s jeho tvorbou či distribúciou? Možno by vás mohol zaujímať content marketing. A možno v oblasti content marketingu pôsobíte už nejaký ten čas, no nie ste si istí, či čítate tie správne zdroje, respektíve nenachádzate novú inšpiráciu.

Ako marketér je veľmi dôležité nezastať v napredovaní. Marketing sa posúva každým dňom, prichádzajú nové možnosti, nástroje, sociálne siete, formy obsahu. Ten, kto sa neprispôsobí a nezachytí nové trendy, zaostáva a postupne upadá.

Nie je možné zachytiť všetky informácie z trhu, o to dôležitejšie je preto informácie filtrovať a vyberať si tie, ktoré vás vo vašom smerovaní, vašej kariére, pri vašom zamestnaní môžu reálne posunúť na vyšší level, alebo vám minimálne dovolia udržať sa na tom súčasnom.

Zozbieral som niekoľko zaujímavých zdrojov a inšpirácie, ktoré ako content marketér sledujem na pravidelnej báze už niekoľko rokov, alebo som sa s nimi v minulosti stretol a mali na mňa pozitívny dopad. Rozhodol som sa teraz o ne podeliť. Možno pomôžu i vám. Verím, že niektoré z týchto zdrojov už poznáte, no snáď sa medzi nimi nájdu i také, o ktorých počujete po prvýkrát a ktoré reálne ovplyvnia vaše vzdelávanie a v niečom vás inšpirujú. Tieto tipy sú primárne pre začínajúcich marketérov, ale zaujímavé zdroje si tu určite môžu nájsť aj marketéri, ktorí sú viac ostrieľaní.

Online magazíny o content marketingu

Vo svete existuje množstvo online magazínov a médií o marketingu, médiách a reklame, iba niekoľko z nich sa však zameriava na content marketing a na tvorbu užitočného obsahu. Tu je niekoľko z tých, ktoré určite stoja za pravidelnú návštevu:

contentmarketinginstitute.com – najväčší zdroj obsahu o content marketingu

Content marketingová certifikácia

Jeden z najlepších vzdelávacích zdrojov o content marketingu nielen pre začiatočníkov môžete nájsť v Hubspot Academy. Ide o platformu, kde okrem content marketingu nájdete aj veľa jemu blízkych tém, ale tiež iných marketingovo-obchodne zameraných certifikácií. Viaceré z nich sú zdarma. Ide o veľmi príjemne spracovaný videokurz, ktorý okrem základov ide v rámci niektorých tém aj viac do hĺbky a je zakončený testom po každej kapitole, ako i na záver celého kurzu. V prípade úspešného testu získavate certifikát. Toto sú tie, ktoré určite odporúčam každému content marketérovi:

Certifikácia content marketing

  •  12 lekcií
  • 56 videí
  • 11 kvízov
  • Trvanie 6:20 h

Certifikácia inbound marketing

  •  8 lekcií
  • 34 videí
  •  8 kvízov
  • 4:12 h

Certifikácia e-mail marketing

  • 9 lekcií
  • 28 videí
  •  9 kvízov
  •  3:18 h

Kurz Content marketingovej stratégie môžete nájsť zadarmo aj na platforme Coursera. Kurz je organizovaný University of California, Davis. Vedie ho skúsená odborníčka a spoluzakladateľka Copyblogger.com, Sonia Simone.

Ukážka z HubSpot kurzu o content marketingu

Ak by ste sa rozhodli investovať do vzdelávania v oblasti content marketingu nielen svoj čas, ale i prostriedky, za zváženie určite stoja tieto vzdelávacie kurzy/certifikácie:

Content Marketing University

  • organizovaný platformou CMI (Content Marketing Institute)
  • cena: 995 dolárov
  •  trvanie: odporúčané 12 mesiacov
  •  ukončený certifikáciou (prejdenie všetkých lekcií a kvízov)

Content Marketing Certification

  • organizovaný AMA (American Marketing Association)
  • cena: 349 dolárov
  •  samostatné vzdelávanie – pripravené logické celky + videá
  •  podľa dĺžky prípravy – test možné realizovať kedykoľvek, maximálne však 3-krát za rok (s 15-dňovým odstupom)
  •  ukončený ceritikáciou (získať min. 80 % skóre)

Podcasty (nielen) o content marketingu

in_content od Boomerang Communication – táto česká agentúra vydala 22 dielov podcastu o content marketingu. Posledný diel podcastu vyšiel v januári 2021. Ide spravidla o rozhovory so špecialistami z prostredia agentúry v dĺžke 25 – 30 minút.

This Old Marketing – Joe Pulizzi & Robert Rose – podcast od svetových content marketingových guru. Podcast nie je len o content marketingu, ale tiež o rôznych novinkách zo sveta marketingu a médií. Vyšlo už viac ako 260 dielov a v týždňovej frekvencii pravidelne vychádza aj v súčasnosti. Zaujímavý podcast hlavne v prípade, ak máte viac času. Jeden diel má 60 – 70 minút.

Teaser na podcast This Old Marketing

Marketing School – Neil Patel & Eric Siu – ak nemáte práve veľa času na vzdelávanie, toto je podcast ideálny pre vás. Jeden diel trvá 4 – 6 minút. Vychádza však každý deň a venuje sa často aj téme content marketingu. Vo všeobecnosti však vždy v krátkosti rozoberá jednu aktuálnu tému z oblasti digitálneho marketingu.  

Knihy o content marketingu

Ak hľadáte aktuálnu knihu o content marketingu, určite sa musíte pozerať za hranice Slovenska a Česka. Ak by som mal odporučiť knihy, ktoré naozaj stoja za prečítanie a ktoré by som nazval povinným čítaním pre každého content marketéra, vybral by som tieto:

Joe Pulizzi – jeden z najuznávanejších odborníkov na content marketing

  • Epic Content Marketing
  • Content Inc. (práve vychádza revidovaná verzia tejto knihy)
  • Killing Marketing

Marcus Sheridan – They Ask You Answer – jedna z najlepších a najdlhších prípadových štúdii content marketingu, akú som mal možnosť čítať. Príbeh zakladateľa bazénovej firmy River Pools and Spas, ktorý vďaka content marketingu prekonal nielen krízu v roku 2008, ale stal sa neskôr jedným z najúspešnejších predajcov bazénov v USA. Písal som o ňom viac aj v prípadovej štúdii o River Pools and Spas.

Niekde treba začať

Či už sa rozhodnete ísť do toho naplno, alebo si chcete iba trochu rozšíriť obzory, najdôležitejšie je niekde začať. Veľkou výhodou je, že dnes si už môžete vybrať z veľkého množstva možností a formátov podľa vašej chuti. A nezáleží na tom, či je vám bližšie počúvať podcasty, čítať knihy, alebo jednoducho čítať články v online magazínoch – zdrojov na internete je kvantum. Navyše sa ponúkajú aj možnosti ako kurzy a certifikácie, ktoré môžu pomôcť rozbehnúť vašu kariéru v content marketingu alebo si zlepšiť prehľad či svoju pozíciu v spoločnosti, v ktorej aktuálne pôsobíte.

Author avatar
Patrik Vavrovič
Už viac ako 7 rokov aktívne žije content marketingom. V CF-ku pôsobí od jeho vzniku na pozícii Managing Director a dozerá na strategický priebeh projektov. Vyštudoval marketing na Fakulte managementu Univerzity Komenského v Bratislave. Dnes pravidelne prednáša na marketingových konferenciách – mohli ste ho vidieť napr. na viacerých ročníkoch Digital Rulezz. Ako bývalý aktívny športovec aj dnes trávi svoj voľný čas najmä športom, je zároveň dobrovoľným hasičom a čas si kráti aj hrou na klavíri.

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


  • Full-service pre Content Marketing. Budujeme informačných lídrov a tvoríme dlhodobé hodnoty s garanciou výsledkov.

  • ContentFruiter s.r.o.

    IČO: 50183419
    IČ DPH: SK2120207463
  • Odber newslettera

© 2016 - 2021 ContentFruiter s.r.o.