4 vety, ktoré odhalia, že v SEO máte rezervy

Máte pocit, že v optimalizácii pre vyhľadávače ste dosiahli vaše maximum a napriek tomu sa pozeráte na výsledky, ktoré nespĺňajú vaše očakávania? Nehľadajte problémy len v tom, že konkurencia má skrátka viac šťastia alebo do SEO investuje viac peňazí. Niekedy stačí málo, aby ste sa opäť začali posúvať tým správnym smerom.

SEO je náš kamarát (aj nepriateľ)

Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) je už dlhé roky uznávaným, a kvôli penalizáciám  zároveň mnohými aj zatracovaným nástrojom, ktorý vám vie pravidelne a dlhodobo prinášať organickú návštevnosť (čiže lepšie – vyššie pozície vo vyhľadávačoch). Vašou výhodou dnes môže byť práve to, že viacerí tento nástroj takpovediac odpísali, hoci jeho význam pre organickú návštevnosť je dnes ešte väčší ako v minulosti.

SEO má svoje presné pravidlá a hoci nikto z nás nepozná doslovné znenie Google algoritmu, ak neustále sledujete trendy, načúvate radám odborníkov či priamo zamestnancom Google (napr. Matt Cutts), úspech sa pomaly, ale s veľkou istotou, dostaví.

Neuspokojte sa s tým, čo je. SEO má skutočne takmer neobmedzené hranice a prečo sa uspokojiť s 20 tisíc návštevníkmi z vyhľadávača, keď ich môže byť o tisícky, či desaťtisícky viac.

Ak použijete čo i len jednu z týchto štyroch viet, máte v SEO rezervy:

  1. Kľúčové slová sú pre mňa najdôležitejšie.
  2. Čím viac mám spätných odkazov, tým vyššie som v Google.
  3. SEO mám vyriešené a budem sa mu venovať, až keď prídu nejaké zásadné zmeny.
  4. Už som sa dostal na prvú pozíciu. Mám vyhraté!

1. Kľúčové slová sú pre mňa najdôležitejšie

Časy, kedy kľúčové slová boli pre SEO významné, a aj na základe nich ste sa mohli umiestniť vyššie vo výsledkoch vyhľadávania, sú už preč. Neprirodzené texty, ktoré boli preplnené kľúčovými slovami v tom istom tvare, boli pre človeka nečitateľné – asi ako tento článok o lacnom ubytovaní v Prahe.

Aj z toho dôvodu Google prichádzal s algoritmami, ktoré sa zameriavali na úplne iné faktory ako na to, či je v texte spomenuté kľúčové slovo raz alebo päťdesiatkrát. Našťastie, s príchodom algoritmu Panda nám dal vyhľadávač Google jasne najavo, že kvalita a originalita obsahu je to, na čo sa treba zamerať.

Niektoré spoločnosti, a žiaľ ani agentúry, si tento trend doteraz neuvedomili. Dnes však už na článok presýtený kľúčovými slovami natrafíte určite zriedkavejšie ako v minulosti.

2. Čím viac má môj web spätných odkazov, tým som vyššie v Google

Počet spätných odkazov ako samostatný faktor výrazne neovplyvňuje pozíciu odkazu vo výsledkoch vyhľadávania. Samozrejme, má na ňu vplyv, ale naháňanie sa za akýmikoľvek spätnými odkazmi by nebolo to správne riešenie.

Aké spätné odkazy na vašu stránku, článok, či blog by ste sa mali snažiť získať?

  • z odborných online magazínov
  • kvalitných spravodajských portálov
  • iných kvalitných webov / blogov z danej oblasti

Ak začnete odkazovať na váš web / článok / blog z akýchkoľvek bezplatných a nekvalitných PR portálov, kde okrem vášho článku je ďalších sto a viac ďalších článkov s tisíckami spätných odkazov na rôzne nekvalitné portály, žiadnu hodnotu vám to nepridá, ak tak len tú negatívnu. Masový linkbuilding bol trendom pred niekoľkými rokmi, kedy vyhľadávače umiestňovali vyššie stránky s veľkým počtom spätných odkazov, hoci aj nekvalitných. Hromadným linkbuildingom strácate množstvo času, ktorý by ste mohli oveľa lepšie využiť na iné, efektívne a funkčné SEO aktivity.

Čo tak ale napríklad osloviť nejakých blogerov, známych, alebo priamo weby, ktoré sa danej problematike venujú? Možno budete prekvapení, že viacerí z nich radi pridajú na svoje stránky odkaz na váš blog, či články z neho, a to celkom zadarmo. Samozrejme, ak je váš obsah kvalitný, zaujímavý a originálny.

3. SEO mám v poriadku a budem sa mu venovať, len keď prídu nejaké zmeny

“Spravili sme optimalizáciu našej stránky pre vyhľadávače a viac sa jej nemusíme venovať, až kým nepríde niečo nové”. Ak rozmýšľate rovnakým spôsobom, pravdepodobne ste v SEO ďaleko za svojou konkurenciou. Alebo ak vaša konkurencia reaguje rovnako ako vy, prečo to nevyužiť a nezískať konkurenčnú výhodu?

SEO nie je jednorazová záležitosť, ktorá sa zrealizuje a netreba sa jej venovať do ďalšej výraznej zmeny. Na tie, samozrejme, treba reagovať, ideálne skôr ako prídu, minimálne však skôr ako vaša konkurencia.

Na optimalizácii vášho webu a jeho podstránok ale môžete pracovať nepretržite. Ak sa na všetky kľúčové slová, ktoré sú ľudia schopní do vyhľadávača zadať, umiestňujete na prvej pozícii, alebo aspoň v top 3, tak vám gratulujem! Ak ale chcete dostať SEO na vyšší level, je potrebné na ňom pracovať neustále, hľadať nové kľúčové slová, sledovať, čo vaši súčasní, ale aj potenciálni zákazníci hľadajú, aké problémy a otázky majú.

Ak to správne identifikujete, viete váš obsah nasmerovať práve im.

4. Už som sa dostal na prvú pozíciu. Mám vyhraté!

Určite je pre každého malým víťazstvom dostať sa na prvú pozíciu na konkurenčnejšie kľúčové slovo. Konkurenčné kľúčové slovo znamená, že naň optimalizujú aj ďalšie weby – vaša tzv. SEO konkurencia (môže byť trochu iná ako vaša konkurencia zadefinovaná v biznis pláne).

S tým, že sa dostanete na prvú pozíciu, príp. aspoň medzi prvé tri, by ste sa nemali v žiadnom prípade uspokojiť. Ak máte správne vykonanú analýzu kľúčových slov, mali by ste sa postupne zamerať aj na ostatné kľúčové slová z nej.

Zamerajte sa na to, čo je dôležité, a nevenujte sa aktivitám, ktoré vám nič neprinesú. V SEO je veľmi dôležité vedieť správne určiť, čo má šancu posunúť vás vyššie. Nie vždy všetko vyjde podľa predstáv, ak ale nasmerujete vaše aktivity k jasnému cieľu, výsledky sa skôr či neskôr dostavia.

Ovocie článku

  • SEO nie je jednorazová aktivita. Ak chcete dosahovať ciele, ktoré ste si nastavili, musíte sa optimalizácii pre vyhľadávače venovať neustále.
  • Kľúčové slová v texte už nie sú významným faktorom pre umiestňovanie sa vyššie vo výsledkoch vyhľadávania.
  • Spätné odkazy sú dôležité, ale nie najdôležitejšie. Dávajte si pozor, aké stránky na vás odkazujú, vyhnite sa tým nekvalitným.
  • Neuspokojte sa s dosiahnutím vysokej pozície pri konkurenčnom kľúčovom slove. Nech je to vaša motivácia pre ďalšie pokračovanie v SEO aktivitách.
Pravidelný newsletter

Odšťavený z čerstvých marketingových noviniek, plný výživných informácií.
Nezmeškajte náš obsah a zostaňte v obraze.

Author avatar
Patrik Vavrovič
Už viac ako 7 rokov aktívne žije content marketingom. V CF-ku pôsobí od jeho vzniku na pozícii Managing Director a dozerá na strategický priebeh projektov. Vyštudoval marketing na Fakulte managementu Univerzity Komenského v Bratislave. Dnes pravidelne prednáša na marketingových konferenciách – mohli ste ho vidieť napr. na viacerých ročníkoch Digital Rulezz. Ako bývalý aktívny športovec aj dnes trávi svoj voľný čas najmä športom, je zároveň dobrovoľným hasičom a čas si kráti aj hrou na klavíri.