8 spôsobov, ako používať carousel príspevky na Facebooku

Hľadáte nové spôsoby, ako zvýšiť angažovanosť publika alebo konverzie na Facebooku? Chcete použiť viacero obrázkov alebo videí v jednom ucelenom formáte? Ak áno, riešením pre vás môžu byť carousel príspevky.

Čo je vlastne carousel príspevok?

Facebook carousel je špeciálny formát príspevku, ktorý umožňuje kombináciu až 10 fotografií a videí. Používatelia tu môžu prechádzať rôznymi obrázkami alebo videami posúvaním doľava a doprava.

Prečo používať carousel príspevky na Facebooku?

Dokážu osloviť tisíce nových používateľov! Podľa viacerých prieskumov inzerenti zaznamenali, že reklamy s carouselom majú o 30 – 50 % nižšiu cenu za konverziu a o 20 – 30 % nižšiu cenu za kliknutie ako reklamy s odkazom na jeden obrázok. Štúdie ukázali, že carouselové reklamy dostávajú v priemere o 12 % vyššiu mieru prekliknutia ako bežná reklama na Facebooku (zdroj https://www.pepperlandmarketing.com/).

Pozrite si 8 tipov, ako vytvárať carousel príspevky:

1. Vezmite svoje publikum do zákulisia  

Carousel príspevky na Facebooku sú skvelým spôsobom, ako povedať osobný príbeh vašej značky. Môžu zahŕňať obrázky vašej prvej kancelárie, náčrty prvých produktov alebo snímku z vášho prvého firemného stretnutia. Rovnako môžete túto techniku použiť na predstavenie členov vášho tímu alebo zdieľanie fotografií z dobrovoľníckej aktivity, na ktorej sa vaša spoločnosť podieľala.

2. Ukážte rôzne produkty

Carousel príspevky umožňujú inzerentom prezentovať rôzne produkty alebo služby v rámci jednej reklamy. Napríklad e-shop s oblečením môže uverejniť reklamu so samostatnými obrázkami s topánkami, kabelkami alebo ruksakmi.

3. Vzdelávajte svoje publikum

Existuje mnoho spôsobov, ako svoje publikum dokážete vzdelávať o vašich produktoch alebo službách. Môžete vytvoriť návod, podrobného sprievodcu, zdieľať tipy alebo články. Carousel príspevky sú skvelou voľbou pri edukovaní verejnosti, pretože pomocou nich môžete jednoducho zdieľať viac obsahu a zároveň udržať angažovanosť fanúšikov. Navyše je to aj atraktívny spôsob, ako propagovať svoj blog.

4. Zdieľajte recenzie

Úspech značky je často výrazne ovplyvnený recenziami zákazníkov a ak máte dobré referencie, má zmysel zdieľať ich prostredníctvom carouselových príspevkov na Facebooku. Zdieľanie pozitívnych recenzií s vašimi fanúšikmi je skvelý spôsob, ako môžete zvýšiť svoju viditeľnosť, vzbudiť záujem o vaše produkty alebo služby a vybudovať tak dôveru vašej značky.

5. Naznačte pokračovanie

Prvým krokom je upútanie pozornosti. V ďalšom kroku je potrebné „prinútiť“ publikum, aby si prešlo zvyšok formátu carousela. Vytvorte so svojimi obrázkami u fanúšika pocit, že „to musím dokončiť“. Váš prvý obrázok alebo video by malo naznačovať, že príbeh pokračuje na každom ďalšom obrázku.

6. Vlastnosti a výhody vašej služby alebo produktu

Ponúka váš produkt alebo služba dlhý zoznam výhod alebo má veľa jedinečných funkcií? Tým, že ich rozdelíte do viacerých caruselových kariet, môžete každej funkcii alebo vlastnosti venovať pozornosť, ktorú si zaslúži, a uistiť sa, že potenciálni zákazníci vedia, čo váš produkt alebo služba zahŕňa.

7. Motivujte zákazníkov k nákupu

Carousel príspevky sú ideálne na to, aby zákazníkov podnietili k ďalšiemu kroku – najmä ak sa zmieňujú o zľavách alebo obmedzenej dostupnosti. Môžete využiť napríklad vloženie ponuky alebo zľavového kódu na posledný slide. Povzbudíte tak používateľov k interakcii s vašimi príspevkami, pričom odmeníte tých s najväčším záujmom.

8. Pred a po použití

Príspevky pred a po patria pravdepodobne medzi najlepšie témy, ktoré môžete zahrnúť do carousel príspevkov. Skutočnosť, že ľudia sú od prírody zvedaví, z nich v spojení s funkciou „potiahnutia“ príspevku robí dokonalú kombináciu na zvýšenie angažovanosti! Ak vaša značka predáva produkty, ktoré viete ukázať pred použitím a po ňom, je to pre vás vhodný typ príspevkov, pretože kupujúcim pomáha predstaviť si samých seba po aplikácii vašich výrobkov, čo výrazne ovplyvňuje ich nákupné správanie.

Carousel príspevky poskytujú vašim fanúšikom zábavný a kreatívny obsah s viacerými možnosťami, na ktoré môžu kliknúť. Pamätajte, že pre príspevky na sociálnych sieťach neexistuje žiaden magický vzorec. Vždy môžete vyskúšať rôzne štýly a kombinácie, aby ste zlepšili interakciu so svojím publikom. Výhodou carousel príspevkov je, že ľudia môžu zostať na vašom príspevku dlhšie (čo algoritmus Facebooku miluje) a môžete získať viac reakcií, komentárov, zdieľaní a hlavne predajov.

Author avatar
Ján Paško
S online marketingom začal Janko už počas štúdia na vysokej škole. Jeho odborné znalosti pochádzajú z rokov pôsobenia na marketingových pozíciách. Momentálne v CF-ku pôsobí ako Social media špecialista. Vo voľnom čase hlavne športuje, cestuje a socializuje sa s ľuďmi s dobrodružnou povahou, ktorí sú popri dobrej káve jeho životnou energiou.

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


  • Full-service pre Content Marketing. Budujeme informačných lídrov a tvoríme dlhodobé hodnoty s garanciou výsledkov.

  • ContentFruiter s.r.o.

    IČO: 50183419
    IČ DPH: SK2120207463
  • Odber newslettera

© 2016 - 2022 ContentFruiter s.r.o.