Novinky na Instagrame – ktoré to sú a ako ich môžete využiť vo svojom podnikaní?

Rok 2021 bol pre Instagram rekordný najmä z toho dôvodu, že sa mu podarilo prekonať 2 miliardy aktívnych používateľov. Okrem toho prišla sociálna sieť s viacerými novými funkciami, ktorými chce zjednodušiť používanie svojej aplikácie a, naopak, poskytnúť používateľom čo najviac možností na tvorbu kreatívneho obsahu. Instagram však nehodlá zaspať na vavrínoch ani v roku 2022 a opäť náš čakajú viaceré zaujímavé novinky. Väčšina z nich dokáže pomôcť rovnako obyčajným používateľom, menším spoločnostiam, ako aj obrovským korporátom. Vybrali sme si pre vás tak pravdepodobne najzaujímavejšie novinky, ktoré už sú pre používateľov dostupné, ale aj tie, ktoré sú aktuálne v pokročilých fázach testovania a ich zakomponovania by sme sa mohli dočkať už v prvých mesiacoch súčasného roka.

Tvorcovia obsahu si na Instagrame budú môcť zarobiť už aj pomimo spoluprác

Používatelia Instagramu budú mať ďalšiu motiváciu. Práve totiž prebieha testovanie funkcie, v rámci ktorej sledovatelia budú môcť finančne podporiť tvorcov, ktorých obsah sa im páči, a chcú, aby v jeho tvorbe pokračovali. Týmto spôsobom si chce Instagram týchto ľudí udržať, aby neutiekli na konkurenčné platformy.
Po tom, ako sa sledovatelia prihlásia na odber daného tvorcu, budú mať prístup k exkluzívnemu obsahu a k ďalším výhodám. V aktuálnej testovacej fáze majú tvorcovia možnosť určiť sumu odberu medzi 0,99 $ až 99 $. Za jeho zaplatenie budú mať všetci odberatelia výhody ako: 

  • Exkluzívne živé prenosy
  • Príbehy iba pre odberateľov
  • Odznaky odberateľov (tie budú lepšie rozlišovať odberateľov od ostatných používateľov napríklad v správach)

Webové odkazy v Stories sú teraz dostupné pre všetky účty

To, o čom sa dlho hovorilo, sa koncom roka 2021 aj zrealizovalo. Swipe-up, ktorý bol dostupný iba pre účty, ktoré sledovalo minimálne 10 000 ľudí, je už minulosťou. Sociálna sieť túto funkciu nahradila odkazmi, ktoré si do svojich Stories dokáže vložiť každý účet. Taktiež je možné nazvať si tento odkaz podľa svojich preferencií či si vybrať niektorú z ponúkaných grafických podôb. Ide tak o skvelý spôsob propagácie vášho e-shopu alebo napríklad magazínu.

Pripnite príspevok, ktorý zaujme vašich návštevníkov a preusporiadajte si profil podľa preferencií

Instagram je zjavne ochotnejší experimentovať so svojou platformou. Pri tejto novinke hlavne s profilmi jednotlivých používateľov. Najnovšie totiž testuje funkciu, pomocou ktorej by si používatelia mohli ľubovoľne usporiadať už zdieľané príspevky. Pomohlo by to zjednodušiť prezentáciu najlepších postov a okrem toho sa pravdepodobne dočkáme aj možnosti pripnúť príspevok tak, ako je to aj na sociálnej sieti Facebook. Ako sme spomínali, všetko je zatiaľ v testovacej fáze, no v rámci nej je možné toto preusporiadanie vykonať v profilových nastaveniach. Tam by mala byť novinka aj v budúcnosti natrvalo zakomponovaná.

Spoločnosti by si tak napríklad vedeli svoj profil preusporiadať podľa tých najdôležitejších príspevkov, ktoré chcú, aby nový návštevník a potenciálny zákazník videl.

Reels dostávajú jedno vylepšenie za druhým

Tieto krátke videá sú pre Instagram veľmi dôležité a neustále sa ich snaží dávať do popredia. Je to najmä z dôvodu konkurenčného boja s TikTokom, pričom ani jedna platforma, samozrejme, nechce stratiť svojich používateľov. Instagram aj preto neustále vymýšľa a pridáva rôzne možnosti na úpravu týchto videí. Najnovšie je to možnosť pridávania rôznych zvukových efektov či odpovedanie na komentáre pomocou Reelsov. To bude možné jednoduchým preklikom, kedy sa používateľ dostane z komentárovej sekcie priamo do prostredia tvorby týchto krátkych videí a môže tak reagovať aj týmto spôsobom.

Spätné vymazanie fotiek v Carousele je dostupné!

Koncom roka 2021 bolo predstavené ďalšie užitočné vylepšenie. Ide o spätné vymazanie fotiek z carouselov, ktoré predtým nebolo možné. Ak sa nám teda v publikovanom carouseli už nepozdáva určitá fotografia či video, môžeme ich bezpečne odstrániť, pričom ďalší obsah zostane neporušený.

Zmena feedu tak, ako ho poznáme?

Nie, dnešný feed sa síce nezmení, no pribudnú k nemu ďalšie dva. Používatelia si tak budú môcť vybrať, ktoré príspevky chcú vidieť. Šéf Instagramu potvrdil, že si za touto novinkou stojí a chce ju s určitosťou zakomponovať v prvom polroku 2022. Feed by sa teda po novom delil na tri časti:

  • Home: Feed, ako ho poznáme dnes. Nájdeme v ňom príspevky, ktoré nám ponúka algoritmus, okrem nich aj viaceré reklamy či odporúčané príspevky od Instagramu.
  • Following: Chronologický feed, o ktorý žiadalo mnoho používateľov tejto sociálnej siete. Nájdeme v ňom príspevky od všetkých profilov, ktoré sledujeme, postupne podľa toho, ako boli publikované.
  • Favorites: Feed, do ktorého si budeme môcť pridať profily, ktorých príspevky nechceme zmeškať. Môže tak ísť o našich obľúbených tvorcov, súrodencov či priateľov.

Týmto spôsobom chce Instagram potešiť svojich používateľov a navyše dosiahnuť to, aby na jeho platforme strávili čo najviac času. My v agentúre dané vylepšenia určite privítame a využijeme aj pri našich klientoch. Ktorú z vyššie spomenutých noviniek považujete za tú najužitočnejšiu vy?

Author avatar
Róbert Uhlík
Robo sa už počas štúdia marketingovej komunikácie na vysokej škole začal venovať písaniu článkov a práci so sociálnymi sieťami. V CF-ku pôsobí ako Social Media Specialist a svoj voľný čas trávi najmä športovaním a cestovaním.

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


  • Full-service pre Content Marketing. Budujeme informačných lídrov a tvoríme dlhodobé hodnoty s garanciou výsledkov.

  • ContentFruiter s.r.o.

    IČO: 50183419
    IČ DPH: SK2120207463
  • Odber newslettera

© 2016 - 2022 ContentFruiter s.r.o.