

Budovanie dlhodobých a kvalitných vzťahov medzi klientom a agentúrou je proces, ktorý si vyžaduje viac než len plnenie úloh. Kľúčom k úspechu je dobre nastavená komunikácia, pochopenie biznisu klienta a vnímanie jeho meniacich sa potrieb. Keď má agentúra zároveň presne zmapované vlastné schopnosti a limity, vzniká priestor, v ktorom sa všetky poznatky spájajú a vytvárajú synergiu. Tá vedie k dlhodobým úspechom pre obe strany.
Význam partnerského vzťahu klient – agentúra
Každá spolupráca by mala priniesť viac, než by dosiahol jednotlivec sám, teda 1 + 1 nerovná sa 2, ale optimálne viac. Práve spolupráca medzi dvoma partnermi, kde každý prináša svoje unikátne skúsenosti a znalosti, umožňuje pri dobre nastavenej komunikácii a spolupráci tieto kvality spojiť, maximalizovať ich potenciál a dosiahnuť výsledok, ktorý by bol inak nereálny. Aj v našej agentúre sa neustále venujeme ladeniu týchto procesov, aby sme z každej vzájomnej spolupráce vyťažili maximum.
Prečo sme zaviedli stretnutia tímov?
Prvé projekty, na ktorých sme pracovali (niekedy okolo roku 2016), obyčajne vychádzali z písomného zadania. To sme následne konzultovali so zástupcom marketingu. Často sme sa však až v priebehu spolupráce dostali k ďalším dôležitým informáciám. Ak by sme ich mali od začiatku, ovplyvnili by aj dlhodobú stratégiu projektu. Neraz sa stalo, že postupom času do komunikácie vstúpili aj ďalšie oddelenia. To prácu na projekte sťažilo a spomalilo.
Dnes už žiadnu dlhodobú spoluprácu nezačíname bez tzv. stretnutia tímov. Ako napovedá názov, ide o stretnutie, na ktorom sa zúčastní tím z agentúry, ktorý bude na projekte pracovať, a tím klienta, s ktorým bude agentúrny tím prichádzať do styku.
Nemusí však nevyhnutne ísť iba o styčné osoby, práve naopak, úvodnému stretnutiu veľmi pomôže, ak sa na ňom zúčastnia rôzne pozície zo strany klienta – vedenie, marketing, obchod, produkt, klientský servis a pod. Tieto stretnutia nám poskytli veľmi cennú bázu informácií a vyriešili množstvo otázok, ktoré by inak prichádzali v priebehu spolupráce. Šetríme tak čas na oboch stranách. Stretnutie musí mať jasnú agendu a sériu otázok, aby bolo efektívne.
Žiadna analýza, ktorú následne realizujeme, neukáže tak verne obraz toho, ako funguje biznis nášho klienta, a neodhalí podnety, ktoré sa dozvieme priamo od neho. Ak sa však spoja informácie zo stretnutia tímov s kvalitne odvedenou analýzou na strane agentúry, vzniká veľmi dobrý podklad na nastavovanie dlhodobej stratégie, ktorá bude špecifiká, ciele a smerovanie klienta rešpektovať.
Dôvera je základ úspešnej spolupráce
Vybudovanie vzájomnej dôvery je určite bezpodmienečným základom úspešnej a dlhodobej spolupráce. Získanie dôvery klienta k agentúre však nemusí prísť okamžite, od začiatku. A tak je to správne. Klient môže mať negatívne skúsenosti z minulých spoluprác s agentúrami, nepozná špecialistov ani prístup novej agentúry. Aj preto je dôležité dopriať tomu čas. Dôvera je však kľúčová preto, aby spolupráca mohla pokračovať a fungovala naozaj dlhodobo. Musí byť vzájomná, a ak niečo neladí, treba o tom otvorene hovoriť.
Pokračovanie rozhovoru nájdete v 4. čísle ContentManie na str. 28, ktorú vám po prihlásení k odberu automaticky pošleme v digitálnej alebo tlačenej verzii. Nenechajte si ujsť inšpiratívne rozhovory, case studies a novinky zo sveta marketingu.
V článku sa ďalej dočítate:
- prečo je obojstranná spätná väzba medzi agentúrou a klientom kľúčová,
- aké spôsoby na vymieňanie si spätnej väzby môžete používať,
- prečo je pri dlhodobých spoluprácach dobré obmieňať ľudí v projektovom tíme.
Vyplňte formulár a prihláste sa k odberu ContentManie, ktorú vám bezplatne pošleme na e-mail alebo priamo na vašu adresu.