E-book ako digitálny pomocník

Možno si mnohí z vás predstavia elektronickú podobu románu, poézie či sci-fi príbehu. Áno, aj klasické knižné publikácie v elektronickej forme nazývame e-bookmi, prípadne ich označujeme ekvivalentom e-kniha. Možno na ne však nazerať i odlišnou optikou.

E-book dokáže byť aj skvelým pomocníkom pre váš biznis. Jeho digitálna podoba ponúka možnosť mať ho k dispozícii kdekoľvek online. Tlač nie je nutná a užívateľ sa k informáciám dokáže dostať prostredníctvom akéhokoľvek zariadenia, ktoré má aktuálne k dispozícii – počítača, smartfónu či tabletu. Najčastejšie má „virtuálna kniha“ podobu PDF formátu, no stretnúť sa môžete aj so súbormi EPUB, HTML, prípadne iným, špeciálne pripraveným súborom určeným na čítanie.

Aké sú výhody?

Keďže e-book môže mať rôzne formy, dokážete ho vytvoriť aj za pomoci existujúceho obsahu. Máte časté otázky, na ktoré sa klienti dopytujú? Vytvorte e-knihu, kde podrobnejšie rozoberiete problematiku, ktorá je predmetom klientskych otázok. Ponúknite ju cieľovému publiku vo vábivom vizuálnom šate a nechajte ho dostať sa k týmto informáciám zdarma. Na úvod postačí, ak si vypýtate e-mailový kontakt, ktorý obohatí vašu databázu, kde týchto ľudí môžete oslovovať prostredníctvom ďalšieho obsahu v newsletteri. Ide o jeden z mnohých príkladov, no celkovo prináša tvorba e-booku omnoho viac:

  • Je k dispozícii kdekoľvek v online podobe, pričom ponúka možnosť stiahnutia.
  • Dáva priestor na doplnenie kreatívneho vizuálu, ktorý bude na mieru prispôsobený danej téme.
  • E-book môže byť skvelou príležitosťou na rozšírenie databázy mailových kontaktov. Stačí, ak pre stiahnutie určíte podmienku uvedenia e-mailovej adresy, na ktorú bude e-book zaslaný, a zároveň poskytnete možnosť prihlásiť sa na odber newslettera.
  • Obsah e-booku môže byť vytvorený z už existujúcich informácií, ktorým dáte nový šat.
  • E-booky ponúkajú možnosť prepojenia s iným online obsahom na webe alebo v magazíne prostredníctvom vložených odkazov.
  • Čitatelia si môžu sami zvoliť, či e-book ponechajú výlučne v online podobe, alebo sa ho rozhodnú vytlačiť.
  • Ak sa predsa len rozhodnete dostať e-book aj do fyzickej podoby, odporúčame na prípravu pre tlač myslieť už vopred pri jeho tvorbe. Ušetríte tým náklady, ktoré by ste museli investovať do opätovného zalomenia textov a ilustrácií určených do tlače.

E-book je perfektnou súčasťou content marketingového projektu a akousi nadstavbou, ak natrafíte na tému, ktorú chcete svojim čitateľom ponúknuť v jednom alebo aj pár jednoduchých krokoch. Vo výsledku ich nič nemusí stáť – a vám môže napriek tomu generovať výsledky. Či to bude poskytnutie e-mailovej adresy, vyplnenie dotazníka, alebo „len“ spätná väzba k obsahu, absolútne to postačí na to, aby ste sa k vašim zákazníkom posunuli bližšie skrz užitočný obsah.

Inšpirácia do vrecka

Náhľady vybraných e-bookov z projektu Krytina.sk. Tieto e-booky si od ich publikovania stiahli už tisícky používateľov:

E-kniha, ktorá vás dopodrobna prevedie ponukou materiálov striech a strešných krytín.

Inšpiráciami nasýtený e-book vám predstaví možnosti, ako pracovať s farbami vysnívanej fasády.

V praktickom e-booku nájdete odpovede na všetky vaše otázky spojené so zabezpečením nízkoenergetickej strechy.

Pravidelný newsletter

Odšťavený z čerstvých marketingových noviniek, plný výživných informácií. Nezmeškajte náš obsah a zostaňte v obraze.

Author avatar
Katarína Švonavcová
Na pozícii content manažérky sa obracia od ukončenia štúdia digitálneho marketingu na Katedre masmediálnej komunikácie a reklamy v Nitre. Kreatíva ju chytila za srdce, a preto ju aktuálne rozvíja pri rôznych klientskych projektoch. Agentúrny život jej ukázal, že neexistuje stereotyp ani výzva, ktorá by sa nedala zdolať. V práci využíva alter ego introverta s jemným výzorom, nie je ranné vtáča a na najlepšie nápady chodí v nočných myšlienkových po(d)chodoch.