Tento mesiac majú knihy sviatok. Vznikol v roku 1955 v Československu s cieľom zvýšiť popularitu čítania. Nakoľko my máme knihy veľmi radi, rozhodli sme sa pre vás pripraviť zoznam tých o content marketingu, ktoré považujeme za najlepšie. A nielen my, ale aj viacerí svetoví influenceri zaoberajúci sa content marketingom (Roger Parker, Lee Odden, Ann Handley, Kevan Lee a ďalší).
Uisťujeme vás, že o nudné čítanie rozhodne nejde. Knižky sú plné hodnotných informácií a inšpirácií, príkladov z praxe i zo života a nejeden autor do nich premieta aj kus svojského humoru. Odporúčame vám pozrieť sa na ne.
Knihy
- Joe Pulizzi – Epic Content Marketing
- Detailne o content marketingu
- Jazyk: Angličtina
Kniha od content marketingového guru a experta Joa Pulizziho podáva ucelený pohľad na content marketing od jeho návrhu až po realizáciu. Pripraví vás na tvorbu CM stratégie, pomôže vám identifikovať a špecifikovať cieľové publikum, formulovať merateľné ciele, zvoliť vhodný obsah.
Vysvetlí, ako obsah efektívne šíriť a nakoniec vás naučí nastavenú stratégiu kontrolovať a vyhodnotiť. Kniha je písaná zrozumiteľne, „suché“ učebnicové poučky v nej nenájdete. Získala si popularitu u čitateľov po celom svete a zaradila sa medzi marketingové bestsellery. Je vhodná na aplikovanie content marketingovej stratégie pre fungujúce aj začínajúce firmy. No začínajúcim firmám by sme odporúčali pozrieť sa najmä na nasledovnú Pulizziho publikáciu.
- Joe Pulizzi – Content Inc
- Trochu iné čítanie literatúry faktu, než ako ste zvyknutí
- Jazyk: Angličtina
Najnovšia kniha od svetového experta na content marketing je písaná s ohľadom na jej žáner netradičným spôsobom. Opisuje cestu vytvorenia content marketingovej stratégie a budovania značky na príkladoch, a to na základe príbehu založenia vlastnej firmy – Content Marketing Institute (CMI). Nechýbajú ani originálne príklady z praxe iných spoločností a vysvetlenie teórie autor hravo zvláda o.i. prirovnávaním k scénam z filmov. Ak rozbiehate nové podnikanie a chcete sa venovať content marketingu, táto knižka je písaná práve pre vás.
- David Meerman Scott – The New Rules of Marketing & PR
- O content marketingu bez content marketingu
- Jazyk: Angličtina
Ide už o piate aktualizované vydanie celosvetovo populárnej knihy. Je písaná pútavým štýlom a do svojho obsahu vás rýchlo vtiahne. Autor vám v nej vysvetlí, čo v dnešnom marketingu skutočne funguje a platí. Tieto princípy neklasifikuje síce ako content marketing, avšak každému „contenťákovi“ je po prečítaní knihy jasné, že ide o užitočnú a hodnotnú publikáciu, popisujúcu práve tento moderný marketingový nástroj.
Existuje aj slovenské vydanie knihy z roku 2010 pod názvom Nové pravidlá marketingu & PR. Nakoľko však ide o staršiu publikáciu, niektoré informácie v nej sú už neaktuálne.
- Adele Revella – Buyer Personas
- Porozumejte túžbam a očakávaniam zákazníkov
- Jazyk: Angličtina
Kniha do hĺbky rozoberá jeden z najdôležitejších aspektov content marketingu – porozumenie zákazníkovi. Predstaví vám rôzne tipy a zaujímavosti, zdôrazní, na čo treba pri zostavovaní persony myslieť a čomu by ste sa mali vyhnúť. Persona je detailne spracovaný profil zákazníka. V content marketingu sa používa namiesto klasického definovania cieľovej skupiny, oproti ktorej je persona oveľa komplexnejšia a špecifickejšia. Vďaka tejto knihe sa naučíte tvoriť persony na základe jednoduchých príkladov efektívne, a nie len intuitívne.
- Josef Řezníček, Tomáš Procházka – Obsahový marketing
- Z takmer domáceho prostredia
- Jazyk: Český
Prvá česká kniha venujúca sa content marketingu vás prevedie všetkými podstatnými krokmi na ceste k vytvoreniu content marketingovej stratégie. Výhodou je prepojenie na český trh, ktorý je tomu slovenskému predsa len bližší, ako ten americký. Okrem podstatných informácií v nej nájdete rozhovory, množstvo praktických tipov, ukážok a odkazov na stiahnutie (napríklad redakčného kalendára) zadarmo. Z vlastnej skúsenosti odporúčame pokojne aj ako dovolenkové čítanie.
Ebooky
- Hana Abaza – Data-Driven Content Marketing
- Jazyk: Anglický
- Dáta – jadro úspešnej content marketingovej stratégie
Ebook vám vysvetlí, prečo sú dáta (z webovej stránky, nástrojov ako Google Trends, Google Analytics a i.) pre content marketing dôležité a naučí vás s nimi pracovať. Je komplexným návodom, ako na základe dát vytvoriť efektívnu stratégiu a zároveň dá rôzne praktické tipy na ich meranie a vyhodnotenie.
Odkaz na stiahnutie: http://hub.uberflip.com/h/i/44513860-data-driven-content-marketing-ebook
- NewsCred – The Ultimate Guide to Build a Content Strategy
- Jazyk: Anglický
- Content marketing v kocke
- Príručka o tom, ako vytvoriť content marketingovú stratégiu, zastrešujúca informácie o plánovaní, príprave, tvorbe obsahu či výbere tých správnych ľudí do tímu. Kniha je malá rozsahom, ale jednoznačne bohatá obsahom.
- Odkaz na stiahnutie: http://newscred.com/theacademy/learn/content-strategy
Podobné ebooky v angličtine:
25 zásad, ako získať viac zákazníkov
Aj my sme spracovali ebook venovaný content marketingu. Ak sa chcete o rôznych typoch obsahu dozvedieť viac, prečítajte si náš content marketingový ebook – 25 zásad, ako získať viac zákazníkov. Okrem množstva praktických informácií v ňom nájdete napríklad aj vzor redakčného kalendára a persony na stiahnutie.
Máte nejakú obľúbenú content marketingovú knihu, ktorú by ste nám odporučili? Alebo naopak, tipy na publikácie, s ktorými rozhodne netreba strácať čas? Potešíme sa každej recenzii.
Posledných niekoľko rokov sa venuje tvorbe content marketingových stratégií a dáva život projektom zo širokého spektra oblastí. Okrem toho cestuje po svete, venuje sa neformálnemu vzdelávaniu mládeže a je aktívnou bojovníčkou za práva zvierat.