Najlepšie knihy a ebooky o content marketingu

Tento mesiac majú knihy sviatok. Vznikol v roku 1955 v Československu s cieľom zvýšiť popularitu čítania. Nakoľko my máme knihy veľmi radi, rozhodli sme sa pre vás pripraviť zoznam tých o content marketingu, ktoré považujeme za najlepšie. A nielen my, ale aj viacerí svetoví influenceri zaoberajúci sa content marketingom (Roger Parker, Lee Odden, Ann Handley, Kevan Lee a ďalší).

Uisťujeme vás, že o nudné čítanie rozhodne nejde. Knižky sú plné hodnotných informácií a inšpirácií, príkladov z praxe i zo života a nejeden autor do nich premieta aj kus svojského humoru. Odporúčame vám pozrieť sa na ne.

Knihy

Obálka knihy Epic Content Marketing od Joa Pulizziho

  • Joe Pulizzi – Epic Content Marketing
  • Detailne o content marketingu
  • Jazyk: Angličtina

Kniha od content marketingového guru a experta Joa Pulizziho podáva ucelený pohľad na content marketing od jeho návrhu až po realizáciu. Pripraví vás na tvorbu CM stratégie, pomôže vám identifikovať a špecifikovať cieľové publikum, formulovať merateľné ciele, zvoliť vhodný obsah.

Vysvetlí, ako obsah efektívne šíriť a nakoniec vás naučí nastavenú stratégiu kontrolovať a vyhodnotiť. Kniha je písaná zrozumiteľne, „suché“ učebnicové poučky v nej nenájdete. Získala si popularitu u čitateľov po celom svete a zaradila sa medzi marketingové bestsellery. Je vhodná na aplikovanie content marketingovej stratégie pre fungujúce aj začínajúce firmy. No začínajúcim firmám by sme odporúčali pozrieť sa najmä na nasledovnú Pulizziho publikáciu.

Obálka knihy Content Inc od Joa Pulizziho

  • Joe Pulizzi – Content Inc
  • Trochu iné čítanie literatúry faktu, než ako ste zvyknutí
  • Jazyk: Angličtina

Najnovšia kniha od svetového experta na content marketing je písaná s ohľadom na jej žáner netradičným spôsobom. Opisuje cestu vytvorenia content marketingovej stratégie a budovania značky na príkladoch, a to na základe príbehu založenia vlastnej firmy – Content Marketing Institute (CMI). Nechýbajú ani originálne príklady z praxe iných spoločností a vysvetlenie teórie autor hravo zvláda o.i. prirovnávaním  k scénam z filmov. Ak rozbiehate nové podnikanie a chcete sa venovať content marketingu, táto knižka je písaná práve pre vás.

Obálka knihy The New Rules of Marketing and PR od Davida Meermana Scotta

  • David Meerman Scott – The New Rules of Marketing & PR
  • O content marketingu bez content marketingu
  • Jazyk: Angličtina

Ide už o piate aktualizované vydanie celosvetovo populárnej knihy. Je písaná pútavým štýlom a do svojho obsahu vás rýchlo vtiahne. Autor vám v nej vysvetlí, čo v dnešnom marketingu skutočne funguje a platí. Tieto princípy neklasifikuje síce ako content marketing, avšak každému „contenťákovi“ je po prečítaní knihy jasné, že ide o užitočnú a hodnotnú publikáciu, popisujúcu práve tento moderný marketingový nástroj.

Existuje aj slovenské vydanie knihy z roku 2010 pod názvom Nové pravidlá marketingu & PR. Nakoľko však ide o staršiu publikáciu, niektoré informácie v nej sú už neaktuálne.

Obálka knihy Buyer Personas od Adele Revella

  • Adele Revella – Buyer Personas
  • Porozumejte túžbam a očakávaniam zákazníkov
  • Jazyk: Angličtina

Kniha do hĺbky rozoberá jeden z najdôležitejších aspektov content marketingu – porozumenie zákazníkovi. Predstaví vám rôzne tipy a zaujímavosti, zdôrazní, na čo treba pri zostavovaní persony myslieť a čomu by ste sa mali vyhnúť. Persona je detailne spracovaný profil zákazníka. V content marketingu sa používa namiesto klasického definovania cieľovej skupiny, oproti ktorej je persona oveľa komplexnejšia a špecifickejšia. Vďaka tejto knihe sa naučíte tvoriť persony na základe jednoduchých príkladov efektívne, a nie len intuitívne.

Obal knihy Obsahový marketing od Josefa Řezníčka a Tomáša Procházku

  • Josef Řezníček, Tomáš Procházka – Obsahový marketing
  • Z takmer domáceho prostredia
  • Jazyk: Český

Prvá česká kniha venujúca sa content marketingu vás prevedie všetkými podstatnými krokmi na ceste k vytvoreniu content marketingovej stratégie. Výhodou je prepojenie na český trh, ktorý je tomu slovenskému predsa len bližší, ako ten americký. Okrem podstatných informácií v nej nájdete rozhovory, množstvo praktických tipov, ukážok a odkazov na stiahnutie (napríklad redakčného kalendára) zadarmo. Z vlastnej skúsenosti odporúčame pokojne aj ako dovolenkové čítanie.

Ebooky

Obal ebooku Data-Driven Content Marketing od Uberflip

  • Hana Abaza – Data-Driven Content Marketing
  • Jazyk: Anglický
  • Dáta – jadro úspešnej content marketingovej stratégie

Ebook vám vysvetlí, prečo sú dáta (z webovej stránky, nástrojov ako Google Trends, Google Analytics a i.) pre content marketing dôležité a naučí vás s nimi pracovať. Je komplexným návodom, ako na základe dát vytvoriť efektívnu stratégiu a zároveň dá rôzne praktické tipy na ich meranie a vyhodnotenie.

Odkaz na stiahnutie: http://hub.uberflip.com/h/i/44513860-data-driven-content-marketing-ebook

Obal ebooku The Ultimate Guide to Build a Content Strategy od Newscred

  • NewsCred – The Ultimate Guide to Build a Content Strategy
  • Jazyk: Anglický
  • Content marketing v kocke
  • Príručka o tom, ako vytvoriť content marketingovú stratégiu, zastrešujúca informácie o plánovaní, príprave, tvorbe obsahu či výbere tých správnych ľudí do tímu. Kniha je malá rozsahom, ale jednoznačne bohatá obsahom.
  • Odkaz na stiahnutie: http://newscred.com/theacademy/learn/content-strategy

Podobné ebooky v angličtine:

25 zásad, ako získať viac zákazníkov

Aj my sme spracovali ebook venovaný content marketingu. Ak sa chcete o rôznych typoch obsahu dozvedieť viac, prečítajte si náš content marketingový ebook – 25 zásad, ako získať viac zákazníkov. Okrem množstva praktických informácií v ňom nájdete napríklad aj vzor redakčného kalendárapersony na stiahnutie.

Máte nejakú obľúbenú content marketingovú knihu, ktorú by ste nám odporučili? Alebo naopak, tipy na publikácie, s ktorými rozhodne netreba strácať čas? Potešíme sa každej recenzii.

Pravidelný newsletter

Odšťavený z čerstvých marketingových noviniek, plný výživných informácií.
Nezmeškajte náš obsah a zostaňte v obraze.

Author avatar
Jarmila Knapcová
Posledných niekoľko rokov sa venuje tvorbe content marketingových stratégií a dáva život projektom zo širokého spektra oblastí. Okrem toho cestuje po svete, venuje sa neformálnemu vzdelávaniu mládeže a je aktívnou bojovníčkou za práva zvierat.