Nový prieskum CMI o manažovaní obsahu a stratégie
Content Marketing Institute (CMI) zverejnil nový prieskum o content managemente a stratégii (2018 Content Management & Strategy Survey). Výsledky prieskumu ukazujú, s akými najväčšími výzvami zápasia spoločnosti pri manažovaní obsahu a nastavení stratégie. Až 61 % respondentov prieskumu sa vyjadrilo, že medzi ich najväčšie výzvy patrí dostatok vzdelaného personálu v rámci obsahovej stratégie. O niečo menej respondentov (47 %) označilo ako výzvu proces tvorby obsahu. Na treťom mieste sa umiestnil malý budget (41 %).
Vytvoriť naozaj relevantnú a kvalitnú obsahovú stratégiu s dlhodobým pôsobením si vyžaduje naozaj vzdelaný a skúsený personál. V našom tíme sú to obsahoví analytici a stratégovia, či ľudia s niekoľkoročnou editorskou a vydavateľskou praxou.
V prieskume sa vyskytla aj ďalšia zaujímavá štatistika, ktorá hovorí o skúsenostiach v strategickom manažovaní obsahu v rámci organizácie. Len 16 % organizácií označilo možnosť pokročilý a 4 % sa označili ako experti. Ktovie, aký by bol výsledok takéhoto prieskumu na Slovensku. Získavanie skúseností a know-how v tejto oblasti je však nevyhnutnou súčasťou.
Fénix content marketing pozná svojich víťazov
Už 5. ročník českej súťaže Fénix content marketing v tomto roku udeľoval ocenenia v 22 kategóriách. Slávnostné vyhlásenie sa konalo 24. mája 2018 v Pražskej križovatke. Ceny sa udeľovali v rámci printových magazínov, sociálnych médií, webových stránok, online magazínov, ale pribudli aj kategórie ako najlepší editor či dizajnér. Za hlavnú kategóriu súťaže je považovaná kategória content marketingová stratégia.
Cenu za najlepší B2C časopis si odniesol Časopis ZOOT, najlepším online magazínom sa stali Patálie.cz od AXA, za najlepšiu content marketingovú stratégiu bola označená stratégia Ambiente. Kompletné výsledky si môžete pozrieť tu.
Svoje želiezka v ohni sme mali v súťaži aj my. Obe naše prihlásené práce sa dostali na shortlist – v kategórii online magazín to bolo vytvorenie vlastného média Krytina.sk pre Mediterran Slovakia a v kategórii content marketingová stratégia CM projekt Naša voda pre MINERÁLNE VODY a.s.
Strossle a Zoznam majú najlepšiu platformu pre natívnu reklamu v Európe v rámci Digiday Media Awards Europe 2018
Európska súťaž Digiday Media Awards oceňuje najlepšie európske mediálne spoločnosti, ktoré prinášajú rôzne technologické inovácie, moderné prvky, premyslené postupy a modernizáciu v rámci médií.
Porota si v rámci kategórie najlepšia platforma pre natívnu reklamu vybrala práve slovenský projekt natívnej platformy pre mediálne domy od Strossle a Zoznamu.
Táto špeciálna platforma návštevníkom webových stránok prostredníctvom umelej inteligencie odporúča relevantný obsah. Články sú vyhodnocované prostredníctvom algoritmu, ktorý ponúka používateľom obsahu na základe ich správania sa a preferencií pri prezeraní obsahu.
The Strossle Accelerator from Leo @ Strossle on Vimeo.
Odporúčacie boxy od Strossle využívame aj my v rámci distribúcie obsahu. Obsah tak získava kvalitné a relevantné návštevy z komunít, ktoré je náročné v rámci online prostredia zasiahnuť. Keďže je človek zároveň v danom momente oveľa náchylnejší konzumovať obsah, strávený čas čítaním obsahu po prekliku z odporúčacieho boxu je v rámci všetkých kanálov nadpriemerný.
Fresh jednou vetou
- Podľa prieskumu CMI a LinkedIn až 75 % B2B marketérov, ktorých content marketing a sales aktivity sú veľmi prepojené, má zdokumentovanú content marketingovú stratégiu.
- 5. vstúpilo do platnosti dlhoočakávané nariadenie GDPR.
- Reakciou niektorých mimoeurópskych webov (New York Daily News, Los Angeles Times, Chicago Tribune) na nariadenie GDPR bolo obmedzenie návštevnosti z európskych krajín.
- USA Today zredukovalo pre európske krajiny svoj obsah a ponúka portál pre Európanov (https://eu.usatoday.com/). Je bez reklám, nesleduje používateľov a ani im neponúka personalizovaný obsah.
Zdroje:
Už viac ako 7 rokov aktívne žije content marketingom. V CF-ku pôsobí od jeho vzniku na pozícii Managing Director a dozerá na strategický priebeh projektov. Vyštudoval marketing na Fakulte managementu Univerzity Komenského v Bratislave. Dnes pravidelne prednáša na marketingových konferenciách – mohli ste ho vidieť napr. na viacerých ročníkoch Digital Rulezz. Ako bývalý aktívny športovec aj dnes trávi svoj voľný čas najmä športom, je zároveň dobrovoľným hasičom a čas si kráti aj hrou na klavíri.