Čo má content marketing spoločné s ovocím

Chutné, šťavnaté, zdravé. Také je ovocie. Užitočný, originálny, ale aj zábavný. Taký je content marketing. Tiež prináša ovocie, ak sa robí poctivo. Spolu majú teda veľa spoločného. Pozrime sa, čo všetko.

Najskôr niečo o content marketingu

Jeho úlohou je tvoriť a šíriť hodnotný a originálny obsah, ktorý je na trhu užitočný. Jeho cieľom je informovať, vzdelávať a budovať dôveru, vzťah so zákazníkmi. Aby noví prišli a tí súčasní zostali.

Treba sa postarať o to, čo plodí ovocie

Strom bez starostlivosti veľa zdravého a chutného ovocia veru neprinesie. Treba poznať, čo potrebuje, aby mohol rásť a pripraviť sa na hojnosť zdravej úrody.

Content marketing je na tom rovnako. Starostlivosť v tomto prípade znamená poznanie firmy, pre ktorú sa content marketing realizuje, poznanie jej zákazníkov, ich potrieb a očakávaní.

Celý proces je naplánovaný

Ovocinár veľmi dobre vie, kedy má čo v sade urobiť, aby mu prekvital. Kedy sadiť, kedy a čím hnojiť, kedy urobiť rezy, ako a čím ošetriť plody a pod.

Content marketér naplánuje celý priebeh aktivít tiež. Pekne na celý rok. Kedy sa vytvorí aký obsah, akým spôsobom sa podporí jeho šírenie a podobne.

Zber úrody je najkrajšia časť roku

Ovocie dozrelo, treba ho pozbierať, uskladniť a zabezpečiť jeho úžitok. Sady ožijú a stromom sa uľaví. Splnili svoju úlohu a svetu dali užitočné ovocie.

Ovocím content marketingu je napríklad vybudovanie reputácie firmy ako odborníka, alebo priamo informačného lídra, vo svojej branži. Sú to aj konverzie,  ktoré sa pre meranie zadefinujú vopred. Okrem toho napríklad počty návštev, stiahnutí obsahu, či požiadaviek na kalkuláciu. Ale, samozrejme, aj predaje. Aktivity predsa robíme preto, aby sme vylepšili pozíciu firmy na trhu, zvýšili jej prestíž odborníka a získali pre ňu nových zákazníkov.

Vyhodnotenie úrody poučí

Porovnanie úrody s tou predošlou dá ovocinárovi jasne najavo, ako sa o svoj sad počas roka staral. Avšak zohľadňuje aj nepredvídané okolnosti, výrazné suchá, krupobitia či premnoženie škodcov. V každom prípade je to poučením pre rok ďalší.

Aj content marketing bilancuje. Porovná vnímanie zákazníkov, konverzie, aktivity, počty fanúšikov či priamo počty zákazníkov a obraty. Tiež však musí prihliadať na nepredvídané okolnosti. Násobné investície konkurencie do podpory predaja, devalvovanie cien, prepad trhu a podobne. Určite však ak sa robil poctivo, svoje ovocie prinesie.

Ovocie článku

Content marketing sa významom a charakterom podobá starostlivosti ovocinára o svoj sad a svoju úrodu a spája ich:

  • trpezlivosť – pri sade aj pri content marketingu ide o proces dlhodobý, optimálne ročný a dlhší, ovocie sa urodí až po nejakom čase,
  • plánovanie – ide o premyslený, manažovaný a presne naplánovaný proces,
  • pravidelnosť – dôležitá je aktívna starostlivosť a zameranie na potreby zákazníkov,
  • užitočnosť – prinášajú osoh a pomáhajú,
  • poučenie – dosiahnutá úroda a jej bilancovanie dávajú podklady pre vylepšenie stratégie v nasledujúcom období.
Author avatar
Roman Kleman
Po 20 rokoch pôsobenia v marketingovej komunikácii priniesol ideu content marketingovej agentúry ContentFruiter. Ako CEO sa stará o jej napredovanie a nové vízie. Tvorba obsahu je mu blízka, je fanúšikom kvalitnej sci-fi aj radostného pohybu po poľných a lesných cestách – bicyklom alebo nordic walkingom s verným psíkom Benym. Fascinuje ho vesmír a rád spoznáva svet.

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


  • Full-service pre Content Marketing. Budujeme informačných lídrov a tvoríme dlhodobé hodnoty s garanciou výsledkov.

  • ContentFruiter s.r.o.

    IČO: 50183419
    IČ DPH: SK2120207463
  • Odber newslettera

© 2016 - 2021 ContentFruiter s.r.o.