Content marketérom toto meno azda netreba predstavovať. Tým, ktorí sa s ním stretajú po prvýkrát, je nutné na úvod povedať, že content marketing by dnes bez tohto pána nebol tým, čím je.
Joe Pulizzi v roku 2011 založil Content Marketing Institute (CMI), ktorý je dnes najviac uznávanou edukačnou a odbornou platformou na svete v oblasti content marketingu. Táto organizácia okrem množstva obsahu, ktorý tvorí a edukuje tak marketérov z celého sveta, organizuje množstvo konferencií (vrátane Content Marketing World – konferencie s účasťou 3 700+ marketérov z viac ako 50 krajín), ako aj súťaž Content Marketing Awards s tisíckami prihlásených prác od stoviek agentúr. So svojimi partnermi pripravuje tiež pravidelné webináre a podcasty a rozosiela svoje newslettre dnes už viac ako 200 000 používateľom. V printovej aj elektronickej verzii vydáva tiež svoj vlastný časopis pre content marketérov s názvom CCO (Chief Content Officer).
V roku 2014 Joe spolu so svojou manželkou založil Orange Effect Foundation, nadáciu pre pomoc deťom s poruchami reči, ktorej sa dnes aktívne venuje.
Joe Pulizzi dal content marketingu svoju tvár, dovtedy totiž content marketing nemal jednoznačnú definíciu, ani pravidlá. Dnes je spolu so svojím kolegom Robertom Roseom (Content Marketing Strategist v CMI) už viac ako 10 rokov (s jednoročnou prestávkou) najväčším evanjelizátorom content marketingu vo svete.
Jeho názory sú uznávané množstvom globálnych korporácií, ale aj špičiek v marketingovom svete. Je skutočne neprehliadnuteľný a nie je to iba tým, že ak by ste ho stretli, pravdepodobne ho veľmi rýchlo identifikujete podľa oranžovej farby – ako pre Joea, tak aj pre CMI.
Je autorom viacerých publikácií o content marketingu. Prevratnou sa stala najmä jeho kniha Epic Content Marketing, ktorá bola #1 bestsellerom na Amazon.com medzi marketingovými publikáciami.
Najnovšou je jeho kniha Killing Marketing z roku 2017, ktorá rozoberá odpoveď na veľmi zaujímavú otázku: „What if everything we currently know about marketing is what is holding us back?“ (Čo keď všetko, čo v súčasnosti vieme o marketingu, je to, čo nás drží späť?)
Jeho názory sú podložené mnohoročnými skúsenosťami nielen v oblasti content marketingu, ale marketingu vo všeobecnosti. Aj preto sú jeho výroky veľmi často citované viacerými uznávanými marketingovými médiami a odborníkmi.
Joe Pulizzi o content marketingu
Ak si prečítate niekoľko jeho citátov, veľmi rýchlo spoznáte jeho názory na marketingovú komunikáciu dnešnej doby. Začnime však definíciou content marketingu, ktorej autorom je Joe Pulizzi a je jedna z tých, ktorá sa v mierne obmenených podobách používa najčastejšie:
„Content marketing je marketingový a biznis proces tvorby a distribúcie obsahu realizovaný takým spôsobom, aby zaujal a vyvolal aktivitu jasne definovaného cieľového publika s cieľom profitabilnej zákazníckej akcie.“
To, čo ďalej Joe Pulizzi tvrdí a s čím práve content marketing aktívne pracuje, je:
„Vaši zákazníci sa nezaujímajú o vás a vaše produkty, ale starajú sa sami o seba.“.
Ďalšou z veľkých a dôležitých právd je nasledujúce konštatovanie:
„Content marketing nie je kampaň, je to prístup, filozofia a biznis stratégia.“
Doplnil by som, že to je aj dlhodobý záväzok spoločnosti voči jej súčasným i potenciálnym zákazníkom.
A nakoniec ešte niekoľko hodnotných výrokov, nad ktorými sa oplatí zamyslieť:
„Dobrý content marketing prinúti človeka zastaviť sa, čítať, premýšľať a správať sa odlišne.“
„Content marketing bez lojálneho publika nie je content marketing.“
„Prestaňte písať o všetkom. Veľa značiek vytvára obsah a snažia sa pokryť všetko, namiesto toho, aby sa zamerali na nejakú niku, v ktorej vedia získať pozíciu lídra… Nájdite si svoju niku a potom choďte ešte viac do hĺbky.“
„Úspešná content marketingová stratégia je závislá na tom, ako dobre poznáte potreby zákazníkov. Dôležité je počúvať.“
Verím, že tento článok vám pomohol urobiť si krátky obraz o človeku, ktorý významne ovplyvnil formu a obsah content marketingu tak, ako s ním aj my dnes v agentúre pracujeme. Musím priznať, že Joe Pulizzi, ako aj aktivity Content Marketing Institute sú pre nás už niekoľko rokov inšpiráciou a je našou snahou dávať aj do content marketingových projektov, ktoré tvoríme, to najlepšie, čo CMI v rámci edukácie a inšpirácie prináša.
Ak vás zaujímajú názory Joea Pulizziho, môžete začať odoberať jeho „Joe’s randome newsletter“.
Viac informácií nájdete aj na jeho webovej stránke:
Ovocie článku
- Joe Pulizzi v roku 2011 založil Content Marketing Institute – najväčšiu odbornú a edukačnú platformu v oblasti content marketingu.
- V roku 2014 založil Orange Effect Foundation – nadáciu pre pomoc deťom s poruchami reči, ktorej sa aktívne venuje.
- Je považovaný za najväčšieho evanjelizátora content marketingu na svete.
- Známou je aj jeho definícia content marketingu, ktorá je jednou z najviac používaných.
- Napísal niekoľko kníh o content marketingu (najznámejšou je bezpochyby Epic Content Marketing), viaceré sa stali bestsellermi.
Už viac ako 7 rokov aktívne žije content marketingom. V CF-ku pôsobí od jeho vzniku na pozícii Managing Director a dozerá na strategický priebeh projektov. Vyštudoval marketing na Fakulte managementu Univerzity Komenského v Bratislave. Dnes pravidelne prednáša na marketingových konferenciách – mohli ste ho vidieť napr. na viacerých ročníkoch Digital Rulezz. Ako bývalý aktívny športovec aj dnes trávi svoj voľný čas najmä športom, je zároveň dobrovoľným hasičom a čas si kráti aj hrou na klavíri.