Nákupné správanie zákazníkov sa mení. Predajcovia už nemajú takú kontrolu nad “buying journey”- nákupnými cestami zákazníkov. Tí sa vzdelávajú v online priestore, kde majú na to vynikajúce možnosti. Často prídu do obchodu lepšie pripravení na daný typ sortimentu, ako je samotný predavač. Zákazník je teda v nákupnom procese od predajcu oveľa ďalej ako kedysi. Nie je na neho pri zbieraní informácií a rozhodovaní tak veľmi odkázaný a viazaný.
Budúci zákazník, ktorý sa dostane do procesu nákupu sa začne vzdelávať o danom sortimente, začne robiť prieskum, hľadať informácie, porovnávať, možno chce poradiť. A tu prichádza príležitosť pre CONTENT MARKETING. Zákazník vďaka užitočnému a kvalitnému obsahu nájde tých predajcov, ktorí ho publikujú na svojich stránkach. Čiže ak ste predajca, urobte všetko pre to, aby zákazník v jeho rozhodovacom procese našiel práve vás. Buďte tam, kde sú vaši zákazníci, ponúknite im to, čo hľadajú. Získate náskok.
Marketing sa mení a doteraz dominujúca stratégia TLAKU, reprezentovaná predovšetkým nástrojmi reklamy, sa mení na stratégiu ŤAHU, kde rozhodujú zákazníci. Oni už nechcú byť lovení, ale sami si vyberajú.
Základom toho, aby ste produkovali užitočný obsah je váš vlastný web a aktivity s ním prepojené. Pozrite sa, ako vplýva váš web a samotný content marketing na správanie zákazníkov.
Stiahnuť infografikuPo 20 rokoch pôsobenia v marketingovej komunikácii priniesol ideu content marketingovej agentúry ContentFruiter. Ako CEO sa stará o jej napredovanie a nové vízie. Tvorba obsahu je mu blízka, je fanúšikom kvalitnej sci-fi aj radostného pohybu po poľných a lesných cestách – bicyklom alebo nordic walkingom s verným psíkom Bearnym. Fascinuje ho vesmír a rád spoznáva svet.