Ako sme vytvorili pre klienta vlastné médium v odvetví strešných krytín (case study)

Mať strechu nad hlavou je nielen často používaná fráza, ale zároveň nevyhnutná súčasť života každého človeka. Obzvlášť pri živote na dedine či na okraji mesta je strecha neodmysliteľnou súčasťou, ktorú minimálne raz za život rieši každý človek. Keďže si strechu vyberáme optimálne na niekoľko desiatok rokov, rozhodnutie býva veľakrát dlhšie a môže trvať mesiace, či dokonca roky.

Stručne o spoločnosti

Spoločnosť Mediterran Slovakia je jedným z najväčších producentov betónových škridiel na slovenskom trhu, ktoré predáva pod značkou Terran. Okrem Slovenska pôsobí v ďalších siedmich krajinách Európy a ročne celá skupina vyprodukuje viac ako 30 miliónov kusov škridiel.

ako-sme-vytvorili-pre-klienta-vlastne-medium-v-odvetvi-stresnych-krytin-case-study

Okrem betónových škridiel ponúka tiež betónové a iné doplnky na strešnú krytinu.

V polovici roka 2016 sme sa s klientom stretli, aby sme mu odprezentovali našu ideu, ako uchopiť portál Krytina.sk a spraviť z neho online magazín s cieľom vytvoriť komunitu a pritiahnuť pozornosť každého, kto sa chystá rekonštruovať alebo stavať novú strechu. Postupom času vidíme, že sa tento cieľ darí napĺňať a portál priťahuje stále väčšiu pozornosť laickej aj odbornej verejnosti.

ako-sme-vytvorili-pre-klienta-vlastne-medium-v-odvetvi-stresnych-krytin-case-study
Obr.: Strešná krytina Terran

Odvážny cieľ, odvážny klient

Ako to ale celé začalo? Spoločnosť Mediterran Slovakia už niekoľko rokov vlastnila doménu Krytina.sk, na ktorej sa pôvodne nachádzalo niekoľko komerčných informácií a neskôr aj pár užitočných článkov s videami. Portál však nenapĺňal ciele, myšlienku a ambície spoločnosti.

Už po úvodnej analýze sme videli, že by malo veľký význam uchopiť nielen problematiku betónových škridiel, ale tému strešných krytín ako takú. S touto odvážnou ideou sme šli aj za klientom, ktorý sa bez váhania rozhodol do tohto odvážneho projektu ísť – aj keď si uvedomoval, že sa na portáli budeme venovať nielen betónovým škridlám, ktoré vyrába, ale aj konkurenčným plechovým krytinám, zeleným strechám, keramickým škridlám, šindľom a pod. Všetko však s jasným cieľom: stať sa informačným lídrom v odvetví strešných krytín a vytvoriť vlastné médium – online magazín, ktorý bude užitočným pre kohokoľvek, kto sa rozhodne pre novú strechu.

Podrobná analýza trhu s krytinami a content marketingová stratégia

Hneď po tom, čo sa klient rozhodol ísť do content marketingového projektu na portáli Krytina.sk, sme sa pustili do podrobnej analýzy odvetvia, konkurencie, ako aj jeho vlastného obsahu. Ukázalo sa, že v rámci odvetvia je veľké množstvo spojení a otázok spotrebiteľov, na ktoré nie je možné na internete nájsť relevantné a dostatočne kvalitné odpovede.

Identifikovali sme stovky kľúčových slov a spojení, z ktorých sme vybrali tie najrelevantnejšie a aj na základe nich sme pripravili redakčný kalendár. Žiaden obsah (či už je to článok, infografika, video v online magazíne Krytina.sk) teda nie je tvorený náhodne a často už dopredu vieme, ako čítaný/videný by mohol byť, ak bude kvalitne distribuovaný.

A práve distribúcia je ďalšou, veľmi dôležitou súčasťou projektu. Portál Krytina.sk má vytvorenú vlastnú fanstránku na Facebook-u, pravidelne posiela záujemcom nové informácie prostredníctvom newslettrov, a zároveň je na ňom realizované SEO a aktívny linkbuilding. Má teda hneď niekoľko zdrojov návštevnosti, pričom tým najväčším a najprofitabilnejším je organická návštevnosť z vyhľadávačov.

No ešte predtým, ako sme mohli začať prvý obsah publikovať, potrebovali sme pripraviť webovú štruktúru online magazínu na publikovanie obsahu. Vtedajší stav totiž publikovaniu nového obsahu a nastaveniu CTA nevyhovoval. Pustili sme sa teda najskôr do redizajnu portálu.

ako-sme-vytvorili-pre-klienta-vlastne-medium-v-odvetvi-stresnych-krytin-case-study
Obr.: Pôvodný vizuál portálu Krytina.sk
ako-sme-vytvorili-pre-klienta-vlastne-medium-v-odvetvi-stresnych-krytin-case-study
Obr.: Aktuálny vizuál portálu Krytina.sk (homepage)

A čo výsledky?

Samozrejme, content marketingový projekt Krytina.sk nemá iba jediný cieľ – stať sa informačným lídrom v odvetví. Máme s klientom nastavené aj výkonnostné metriky, ktoré pravidelne sledujeme, vyhodnocujeme a optimalizujeme. Konkrétne ide napríklad o:

  • celkovú návštevnosť magazínu,
  • organickú návštevnosť magazínu,
  • počet získaných marketingových leadov,
  • počet získaných sales leadov,
  • angažovanosť fanúšikov na Facebooku,
  • pozície relevantných kľúčových slov.

Okrem toho však sledujeme aj desiatky ďalších metrík, ktoré vyhodnocujeme a optimalizujeme, aby sme dosiahli čo najlepšie výsledky v rámci metrík spomínaných vyššie.

Od spustenia obnoveného portálu Krytina.sk s nastavenou content marketingovou stratégiou na seba výsledky nenechali dlho čakať. Portál sa začal umiestňovať na top pozíciách pri viacerých relevantných kľúčových slovách a v priebehu niekoľkých týždňov predbehol nielen mnohé konkurenčné spoločnosti, ale aj iné online magazíny zo stavebného segmentu.

Po prvých dvanástich mesiacoch realizácie vyzerali výsledky online magazínu Krytina.sk nasledovne:

ako-sme-vytvorili-pre-klienta-vlastne-medium-v-odvetvi-stresnych-krytin-case-study

Ak si porovnáme obdobie pred našou realizáciou, ide o naozaj značný posun v rámci viacerých dôležitých kľúčových slov:

ako-sme-vytvorili-pre-klienta-vlastne-medium-v-odvetvi-stresnych-krytin-case-study
Obr.: Portál Krytina.sk sa zobrazuje pri viac ako 170 kľúčových slovách s 10 a viac hľadaniami mesačne na top 3 pozíciách v Google
ako-sme-vytvorili-pre-klienta-vlastne-medium-v-odvetvi-stresnych-krytin-case-study
Obr.: Graf vývoja posunu pozícií vo vyhľadávači Google SK

Medzi kľúčovými slovami na top 3 pozícii sú frázy ako: rekonštrukcia strechy, oprava strechy, plechová strecha, valbová strecha, zastrešenie terasy, typy striech a pod.

Medzi kľúčovými slovami na top 3 pozícii sú frázy ako: rekonštrukcia strechy, oprava strechy, plechová strecha, valbová strecha, zastrešenie terasy, typy striech a pod.
ako-sme-vytvorili-pre-klienta-vlastne-medium-v-odvetvi-stresnych-krytin-case-study
ako-sme-vytvorili-pre-klienta-vlastne-medium-v-odvetvi-stresnych-krytin-case-study

Po 12 mesiacoch realizácie sa klient rozhodol v spolupráci pokračovať a progres v rámci výsledkov nabral oveľa vyššie obrátky. Optimalizovali sme veľmi dôležitú sekciu Poradenstvo a zároveň sme nastavili stratégiu na ďalších 12 mesiacov realizácie.

Aktuálne projekt beží už viac ako 1,5 roka a výsledky v tomto roku, v porovnaní s tým minulým, vyzerajú nasledovne:

ako-sme-vytvorili-pre-klienta-vlastne-medium-v-odvetvi-stresnych-krytin-case-study
Obr.: Porovnanie celkovej návštevnosti portálu Krytina.sk

Ako je vidieť, Krytina.sk za posledných 6 mesiacov dosiahla lepšie výsledky ako za prvých 12 mesiacov fungovania projektu.

Celkovo už online magazín navštívilo viac ako 97 000 unikátnych používateľov. Obsah si prečítalo viac ako 178 000 používateľov (z toho až 70 % návštev prišlo organicky z vyhľadávačov), pričom priemerné čítanie obsahu v magazíne je viac ako 3 minúty.

ako-sme-vytvorili-pre-klienta-vlastne-medium-v-odvetvi-stresnych-krytin-case-study
Obr.: V súčasnosti má magazín aj viac ako 800 pozretí za deň

Medzi tri najčítanejšie články na portáli patria:

ako-sme-vytvorili-pre-klienta-vlastne-medium-v-odvetvi-stresnych-krytin-case-study
Obr.: Najčítanejší článok v online magazíne Krytina.sk je venovaný plechovým strechám

Medzi obsahom nezaostávajú ani infografiky. Vôbec najpozeranejšou infografikou je komplexné porovnanie jednotlivých typov striech s viac ako 4 000 pozretiami, pričom si samotnú infografiku doteraz stiahlo viac ako 60 ľudí.

ako-sme-vytvorili-pre-klienta-vlastne-medium-v-odvetvi-stresnych-krytin-case-study
Obr.: Najpozeranejšia infografika v online magazíne Krytina.sk

Medzi dôležité metriky portálu patrí získavanie marketingových a sales leadov z poradenstva. Od začiatku fungovania portálu do databázy pribudlo viac ako 2 000 marketingových a takmer 200 sales leadov. Medzi leadmi sa nachádzajú nielen B2C klienti, ale zastúpený je aj segment B2B (architekti, stavitelia domov, realizátori striech a pod.). Portál teda nezasahuje len konečného spotrebiteľa, ale rovnako aj odbornú verejnosť.

Krytina.sk na shortliste Fénix content marketing 2018 v rámci kategórie Online magazín

Projekt Krytina.sk sme sa rozhodli prihlásiť aj do 5. ročníka súťaže českých a slovenských content marketingových počinov s názvom Fénix content marketing. Portál Krytina.sk bol porotou ocenený a dostal sa na shortlist v rámci kategórie Online magazín, a to spolu s ďalšími troma prácami. Tento výsledok nepovažujeme len za ocenenie práce, ale hlavne za záväzok pre ďalšie obdobie spolupráce s týmto unikátnym projektom na slovenskom aj českom trhu.

ako-sme-vytvorili-pre-klienta-vlastne-medium-v-odvetvi-stresnych-krytin-case-study
Pravidelný newsletter

Odšťavený z čerstvých marketingových noviniek, plný výživných informácií.
Nezmeškajte náš obsah a zostaňte v obraze.

Author avatar
Patrik Vavrovič
Už viac ako 7 rokov aktívne žije content marketingom. V CF-ku pôsobí od jeho vzniku na pozícii Managing Director a dozerá na strategický priebeh projektov. Vyštudoval marketing na Fakulte managementu Univerzity Komenského v Bratislave. Dnes pravidelne prednáša na marketingových konferenciách – mohli ste ho vidieť napr. na viacerých ročníkoch Digital Rulezz. Ako bývalý aktívny športovec aj dnes trávi svoj voľný čas najmä športom, je zároveň dobrovoľným hasičom a čas si kráti aj hrou na klavíri.