Už je to pár týždňov, čo som vycestovala na parádnu hipsterskú konferenciu plnú marketingových voľnomyšlienkarov uctievajúcich content marketing. Vďaka programu Slovak Business Agency, ktorý mi pomohol s nákladmi, a aj vďaka skvelému pracovnému kolektívu, som mohla túto netradičnú konferenciu zažiť na vlastnej koži.
Dva dni plné rozkoše. Rétorickej
Každá konferencia ponúka výdatnejšie i menej nutrične výdatné prednášky. Faktom však je, že každý jeden zo spíkrov predniesol nadupaný rečnícky prejav s dokonale zvládnutou technikou reči. Téma bola bonusom. Čo som si teda odniesla o content marketingu ja?
Že ak sme neschopní, nepomôže nám ani VR kampaň
Brian Fanzo na rovinu priznal, že Snapchat kampane nefungujú, takže ak ste ich zatiaľ neskúšali, už ani nemusíte. V oblasti technológie to je skutočný vizionár. Máme sa vraj pripraviť na to, že content bude onedlho nahradený VR. Vopred nás však vystríhal. Ak nevieme pripraviť stratégiu pre LIVE video, nepomôže nám ani VR.
Skupina vyvolených
Svoju slávu zožal aj niche marketing. Presný targeting má robiť naše podnikanie žiadaným. Takže keď za nami príde potenciálny klient, ktorý však úplne nezapadá do vzorca, slušne ho pozdravme a rozlúčme sa. To je rada od Karen Reyburn.
Natoč video. Ideálne z vane
Priestor sa ušiel aj motivačným prednesom a case studies. Ak to s LIVE videami myslíte vážne, spravte jedno z vane. Áno, z vane. Mark Asquish vám garantuje interakciu. Ak by predsa len nedosiahlo na Facebooku priemernú dĺžku pozretia 6 sekúnd (lebo ste spravili veľa peny a tá nikoho nezaujíma), nepromujte ho. (Mimochodom, mali by ste vidieť, koľko zúčastnených skutočne natočilo video z vane.)
Veľkým prekvapením bola neprítomnosť jednej z kľúčových rečníčok – Pakistančanky Salmy Jafri. Dôvod? Taký ukážkový z 21. storočia. Nedostala víza. Nuž, napokon bola prednáška o to autentickejšia. Svoju reč o videách odprezentovala online na obrovskom plátne.
Točte videá
Video považuje za TOP formát, pretože ľudia s ním interagujú omnoho viac na Instagrame aj na Facebooku. Okrem toho, už aj LinkedIn zavádza videoreklamy. Videá majú úspech aj v newslettroch a najlepšie na nich je, že ich možno recyklovať. Netreba však zabúdať, že aj video potrebuje kvalitné SEO.
Čo chceš robiť, keď budeš veľký? Písať. Bez deadlinov
Amy Harrison poukázala na problém content creatorov, ktorí síce milujú písanie, no len tretina z nich uznáva v tejto láske stratégiu a stanovené ciele. Preto veľká rada pri zháňaní copywritera znie: Nehľadajte spisovateľov, ale marketérov s brilantnou slovnou zásobou. Rada č. 2: Vždy zadávajte deadliny. Argumenty typu „opustila ma múza“ sú neprípustné. Deadliny by však mali obsahovať aj všetky predajné texty.
More Less!
Dobrá rada. Ak niekedy stretnete Chrisa Brogana, nikdy pred ním nepoužite anglické slovo „more“. Ak, tak iba v kontexte s koláčmi. Chris od nás chce, aby sme tvorili menej. Menej článkov (pretože nikto nesedí nad naším blogom s očakávaním, kedy pridáme nový článok), menej CTA prvkov, kratšie newslettre. Mimochodom, open rate jeho newslettrov je 73 %. Sánka dolu pred týmto pánom v Metallica tričku.
Zopár jeho rád o email marketingu:
- dokonalý NS od značky nefunguje, pretože vyvoláva reklamný dojem,
- NS má vyzerať, že je od človeka (Chris obrázky používa len zriedka),
- personalizujte – uvítací mail by mal byť samozrejmosťou,
- vždy oznámte ľuďom, ako sa dostali na váš zoznam,
- segmentujte si naj kupcov a im sa venujte špeciálne (tu však platí paradox = tí, čo utratia najviac, najmenej interagujú),
- predmet newslettra tvorí 80 % úspechu,
- kvalitný NS by nemal presiahnuť 500 slov,
- do NS pridávajte len po jednom odkaze (každý ďalší odpútava pozornosť),
- nepridávajte žiadne social linky – veď čo je viac, ako inbox?
That´s all. A len taká malá nemarketingová rada: Ak sa vyberiete do Škótska, zoberte si celú kolekciu pletených svetrov. Áno, aj v lete. Budú sa vám hodiť.
Naša kolegyňa zo social oddelenia, ktorú však na chodbách stretávame zriedka (kuchyňa je výnimkou). Svoj úsmev paradoxne celé dni asociálne skrýva za obrazovkou notebooku. K marketingu sa dostala nečakane – ešte počas štúdia žurnalistiky. Po bakalárovi konvertovala na marketingové štúdiá a spravila veľmi dobre. V ContentFruiter-i pod jej dohľadom ožívajú sociálne siete a e-mail marketingové kampane našich klientov.