Silu content marketingu vo svete podčiarkujú zvyšujúce sa rozpočty

59 % firiem  v zahraničí navýši svoj rozpočet na content marketing v priebehu najbližších dvanástich mesiacov. Toto tvrdenie prieskumu CMI (Content Marketing Institute) a MarketingProfs o firmách na B2C trhu  je natoľko zaujímavé, že som sa rozhodol pozrieť sa bližšie na to, ako je content marketing vnímaný v zahraničí. Ako s ním pracujú marketéri a akým smerom sa uberá, ako sa správajú firmy a koľko investujú do CM? Otázok veľa, a niektoré odpovede vás pravdepodobne prekvapia.

Content marketing využíva v zahraničí už väščina firem

Content marketing (na Slovensku a v Česku známy aj ako obsahový marketing) nie je len výsadou veľkých spoločností , ale práve vďaka contentu majú šancu presadiť sa na trhu aj stredne veľké a menšie firmy, ktoré sa rozhodnú investovať do svojho obsahu. Tento fakt potvrdzuje aj pomer 77:23 v prospech firiem, ktoré content marketing v zahraničí využívajú.

Graf 1 Využívanie content marketingu vo svete

Graf-Vyuzivanie content marketingu v zahranici

Firmám s obsahovou stratégiou sa darí viac

Pravdepodobne všetci vieme, že so stratégiou máme väčšiu šancu dosiahnuť naše ciele. Naviac efektívnejšie a rýchlejšie. Napriek tomu, stratégia pre niektorých nie je samozrejmosťou. Content marketing je komplexná oblasť a vyžaduje svoju vlastnú CM stratégiu.  Definícia person, cieľov, vytvorenie redakčného kalendára, tvorba obsahu a jeho šírenie si zaslúžia väčšiu pozornosť a hlavne premyslený systém a aktívne pôsobenie.

Aj prieskum ukázal, že efektívnejšie sú firmy, ktoré svoju CM stratégiu majú a medzi nimi najviac tie, ktoré ju majú aj písomne zadokumentovanú. Celkovo má CM stratégiu zadefinovanú 77% firem. Z toho tých čo ju majú aj písomne je 27%, ostatných 50% má CM stratégiu zadefinovanú aspoň verbálne.

Graf 2 Content marketing stratégia vo svete

Graf-content marketing strategia vo svete

Rozpočty na CM sú významné a každým rokom stúpajú

V priemere sa v zahraničí do content marketingu investuje až ¼ z marketingového rozpočtu. Ak sa ešte bližšie pozrieme na rozloženie firiem na základe investície do content marketingu, viac ako polovicu svojho rozpočtu vyčlení na content marketing 13%. V rozmedzí 10-50%  rozpočtu sa nachádza až 31% respondentov v prieskume. Menej ako štvrtina uviedla, že do content marketingu investujú 1-9% svojho rozpočtu.

Graf 3 Rozpočet na content marketing z celkového marketingového rozpočtu

Graf-Rozpocty na content marketing vo svete

Veľmi dôležitým zistením prieskumu je fakt, že až 59% firiem plánuje svoj rozpočet na obsahový marketing v priebehu roka zvýšiť!

Graf 4 Plánovanie rozpočtu na content marketing v roku 2015

Graf-planovane rozpocty na content marketing v zahranici

Pre úplnosť som sa pozrel aj na to, ako to vyzerá s tradičnou reklamou. Prieskum, ktorý len pred pár dňami publikovala spoločnosť Kantar Media ukázal, že za prvý štvrťrok 2015 boli výdavky na reklamu (v USA) v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka o 4% nižšie.

Čo ma zaujalo, ale nemôžem povedať, že prekvapilo, je, že výdavky na displejovú internetovú reklamu poklesli až o 8,7% a tlačená reklama v novinách dokonca zaznamenala pokles o 15,4%. Firmy vo svete si začínajú uvedomovať slabé stránky tradičnej reklamy - nezáujem ľudí a stále viac rozvíjajúcu sa bannerovú slepotu a postupne od bannerovej reklamy, ako ju poznáme dnes, upúšťajú.

Firmám, ktorým sa darí najviac

Nejde len o to, ako často firmy publikujú, ale hlavne čo publikujú. Obsah bez pridanej hodnoty pre zákazníka, či už súčasného alebo budúceho, hoci je pridávaný často, zväčša  nedosiahne ciele, ktoré chce firma naplniť. Ako sa ukázalo, práve vytváranie kvalitného obsahu je v zahraničí jednou z výziev, s ktorou sa pasujú viaceré firmy. Až 62% marketérov v prieskume uviedlo, že vytváranie kvalitného a pútavého obsahu je to, na čom teraz pracujú.

Toto všetko sú príklady správania sa zahraničného trhu. Je predpoklad, že sa objavia aj u nás. Náskok budú mať práve tí, ktorí budú tvoriť kvalitný obsah vo svojom segmente medzi prvými. A ako je to u vás? Tvoríte obsah? Je dostatočne silný, originálny a pútavý pre vašich zákazníkov? Propagujete ho tam (sociálne siete, fóra a diskusie, vyhľadávače), kde je vaša cieľová skupina? Máte zadefinovanú obsahovú stratégiu či vytvorený redakčný kalendár? Alebo si myslíte, že Content Marketing je len “trendová bublina”, o ktorej sa píše, ale aj tak nefunguje? Neváhajte sa podeliť o vaše skúsenosti, názory a myšlienky v komentároch.

Ovocie článku

Použité zdroje:
http://www.kantarmedia.com/sites/kantarmedia.com/files/press/kantar_media_q1_2015_us_ad_spend.pdf
http://contentmarketinginstitute.com/wp-content/uploads/2014/10/2015_B2C_Research.pdf

 

CONTENT NEWSLETTER


Odber newslettra od ContentFruiter

 

Čerstvé CM novinky priamo na Váš e-mail

Aby ste boli v obraze pri vzostupe nového marketingu

Momentík..

Thank you for signing up!

Napísať komentár

Pošlite nám brief

Content marketing funguje - vieme to my, vy i vaša konkurencia. Buďte prvý, kto vo vašom odvetví využije silu moderného a efektívneho marketingu, vyšachujte svoju konkurenciu a “ukradnite si trh”.
Pošlite nám brief či zadanie alebo nám zavolajte a navrhneme optimálny postup. My sme na plodnú diskusiu pripravení.

Tel.: +421 917 044 725