Menej známe sociálne siete s potenciálom

Facebook, Twitter, Instagram či LinkedIn pozná takmer každý. Ak aj náhodou nie, predstavili sme si ich v minulom článku. Existuje však aj množstvo iných sociálnych sietí, ktoré postupne získavajú na sile a popularite. Aj na Slovensku.

Snapchat

Obr. Sociálna sieť Snapchat a jej výstižné logo ducha/Zdroj: Pixabay.com
Obr. Sociálna sieť Snapchat a jej výstižné logo ducha/Zdroj: Pixabay.com

Slúži na rozposielanie fotografií a je populárny najmä u tínedžerov. Je unikátny tým, že odoslaná fotografia sa na displeji prijímateľa objaví len na maximálne 10 sekúnd, potom navždy zmizne. Môžete si spraviť snímku obrazovky, no odosielateľ bude upozornený, že bola vykonaná. Možno podstata tejto siete pôsobí absurdne, avšak vo svete má veľký úspech. Jej čaro je v prítomnom okamihu, ktorý zdieľate so svojimi sledovateľmi a najmä pre mladšiu vekovú skupinu je tento spôsob odosielania snímok veľmi zábavný. Odoslané fotografie môžete upravovať pridávaním nálepiek z aplikácie či dokresľovaním.

Aj značky začínajú zdieľať s ľuďmi svoje príbehy prostredníctvom tejto sociálnej siete. Napríklad módna značka Michael Kors používa Snapchat na odosielanie obrázkov z nových kolekcií predtým, ako sa objavia na prehliadkových mólach. Mobilný operátor O2 využil Snapchat na Slovensku  na promovanie nového smartfónu pre mladých. Kampaň mala veľký úspech a O2 získala na Snapchate 2500 používateľov.

Ak je Snapchat vhodným spôsobom komunikácie aj pre vašu značku, určite sa skúste zamyslieť nad jeho založením. Momentálne patrí medzi najrýchlejšie rastúce sociálne siete a má silný potenciál budovať vzťah s fanúšikmi a cieľovými zákazníkmi.

V súčasnosti medzi napopulárnejšie zahraničné značky na Snapchate patrí napríklad General Electric (@generalelectric), ktorá posiela svojim odoberateľom obrázky zo zákulisia, ktorými vtipným spôsobom vyzýva ľudí nebáť sa experimentovať a stať sa vedcami. Obľúbenými značkami na Snapchate v zahraničí sú aj Domino´s Pizza či Gatorade.

Pinterest

Sociálne siete Pinterest
Obr. Ukážka nástenky na sociálnej sieti Pinterest/Zdroj: Pinterest.com

Pri obrázkových sociálnych sieťach ešte chvíľu zostaneme. Pinterest je veľmi známou a používanou sociálnou sieťou v zahraničí, no na Slovensku sa ešte stále nedostal do takej pozornosti, akú by si zaslúžil. Jeho najpočetnejšou skupinou používateľov sú ženy – až 85 percent.

Pinterest predstavuje akoby elektronickú nástenku, na ktorú si “pripínate” obrázky, ktoré nájdete na internete a ktoré sa vám páčia. Vytvárate si v ňom svoje zbierky podľa rôznych kategórií – móda, recepty, nápady, jednoducho čokoľvek, čo vás zaujíma. Tieto zbierky môžete ďalej zdieľať s ostatnými používateľmi a hodnotiť tlačidlom “páči sa mi to” podobne ako na Facebooku. Obrázky do zbierok pridávate prostredníctvom malej ikonky Pinterest totožnej s jej logom, ktorá sa väčšinou nachádza na internete v blízkosti obrázkov.

Pinterest ponúka skvelý priestor pre vaše podnikanie na vytváranie rôznych užitočných zbierok plných inšpirácie, infografík či rád. Môže tiež slúžiť aj ako portfólio produktov, no primárne by nemal byť zameraný čisto na účel predaja produktov, pretože ľudia nechodia na Pinterest nakupovať. Využite jeho potenciál vo svoj prospech a šírte medzi jeho používateľov hodnotný obsah.

Obľúbenými značkami vo svete na Pintereste sú značky Intel či Kraft – obe poskytujú svojim fanúšikom zaujímavý nekomerčný obsah. V prípade Intelu rady a novinky z prostredia počítačov a v prípade Kraftu recepty.

SlideShare

Sociálne siete Slideshare
Obr. Ukážka nástenky na sociálnej sieti SlideShare/Zdroj: Slideshare.com

Unikátna sociálna sieť slúžiaca na zdieľanie prezentácií. Ideálny nástroj na šírenie edukačného obsahu v rámci content marketingovej stratégie. S čisto reklamným obsahom by ste na nej veľmi neuspeli. SlideShare momentálne patrí sociálnej sieti LinkedIn (ktorá čoskoro bude patriť spoločnosti Microsoft), takže tieto dve platformy sú navzájom prepojené.

Vami vytváraný obsah napríklad v ebookoch, blogoch či infografikách môžete recyklovať aj pomocou prezentácií a nahrávať ich na SlideShare. Táto sociálna sieť je veľmi prehľadná a získava si neustále viac priaznivcov, najmä z radov odborníkov. V súčasnosti má viac ako 70 miliónov aktívnych používateľov po celom svete a patrí medzi top 100 najnavštevovanejších webových stránok vo svete. Na Slovensku je táto sieť stále pomerne neznáma a preto odporúčam ovládnuť ju skôr, ako to spraví vaša konkurencia.

Na SlideShare sú populárne najmä prezentácie odborníkov – jednotlivcov v angličtine z oblasti marketingu a vedy. Jednými z najsledovanejších značiek sú HubSpot či Content Marketing Institute.

Novinky zo Slovenska

Aj Slovensko má na konte niekoľko projektov zo sveta sociálnych sietí. Zaujímavou a veľmi netradičnou sociálnou sieťou je Numbersia, venovaná číslam. Jej podstatou je zdieľanie príspevkov, v ktorých rozprávate svoj príbeh prostredníctvom čísel – zaujímavé štatistiky, úspechy či vtipné udalosti. Možno aj tu sa otvára priestor pre šírenie vášho zaujímavého nekomerčného obsahu.

Sociálne siete Numbersia
Obr. Ukážka zo sociálnej siete Numbersia/Zdroj: Numbersia.com

Ďalšia slovenská sociálna sieť, o ktorej ste možno nevedeli, je SpaceSpy. Momentálne sa na nej nachádza cez 10 000 používateľov. Je kombináciou sociálnej siete a internetového vyhľadávača. Okrem klasických služieb ako chatovanie s priateľmi a zdieľanie zážitkov sa v nej môžete dostať  jednoducho k rôznym informáciám. Napríklad ak ste na dovolenke, vyhľadáte si najbližšiu reštauráciu alebo lekára. Statusy tu však fungujú inak – píšete, čo sa práve chystáte spraviť a tým pádom dávate možnosť vašim priateľom túto činnosť ovplyvniť. Ak sa teda chystáte niekam na drink, v statuse nastavíte miesto kam idete a čas odkedy do kedy sa asi zdržíte. Vaši priatelia vás teda nemusia kontaktovať, presne vedia, kde sa nachádzate a môžu sa k vám pripojiť. Táto sieť sa výrazne líši od ostatných aj tým, že na nej môžu používatelia zarábať na zobrazovanej reklame i pozývaním nových členov. Ak sa o tejto sociálnej sieti chcete dozvedieť viac, odporúčam prečítať si rozhovor s jej zakladateľom.

Všetky uvedené sociálne siete sú zaujímavým priestorom pre realizáciu. Je veľmi pravdepodobné, že vaša konkurencia sa sústreďuje výhradne na Facebook a tieto sociálne siete považuje za nepodstatné. Chopte sa šance vy a skúste si pre nejakú z nich vypracovať komunikačnú stratégiu. Čím skôr začnete, tým viac máte šancu v budúcnosti spravovať úspešný profil, ktorý vaši zákazníci s radosťou sledujú.

Author avatar
Jarmila Knapcová
Posledných niekoľko rokov sa venuje tvorbe content marketingových stratégií a dáva život projektom zo širokého spektra oblastí. Okrem toho cestuje po svete, venuje sa neformálnemu vzdelávaniu mládeže a je aktívnou bojovníčkou za práva zvierat.

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


  • Full-service pre Content Marketing. Budujeme informačných lídrov a tvoríme dlhodobé hodnoty s garanciou výsledkov.

  • ContentFruiter s.r.o.

    IČO: 50183419
    IČ DPH: SK2120207463
  • Odber newslettera

© 2016 - 2021 ContentFruiter s.r.o.