Študentky katedry Masmediálnej komunikácie a reklamy UKF v Nitre, medzi nimi aj naša kolegyňa z oddelenia tvorby obsahu, Adel, realizovali sociálnu guerilla kampaň vytvorením filtra, ktorý na vás nič nezmení. Šíria tak myšlienku prirodzenej krásy žien.
Je pondelok ráno. Sme radi, že sme sa zobudili po treťom zazvonení budíka, pri pohľade do zrkadla nám dobré ráno zaželá dosť dobrá nová vyrážka uprostred čela a namiesto pohánkovej kaše s ovocím uloženým podľa farieb dúhy si naberáme tresku rožkom, lebo to jediné sa nám podarilo pred prednáškou o siedmej ráno v bufete uchmatnúť. Dovalíme sa do učebne, otvoríme si Instagram a potom to príde. Vyrúti sa na nás dokonalé šťastie, dokonalý život dokonalých ľudí. A tak nám to pripadá, že život, ktorý vedú ľudia okolo nás, je omnoho lepší ako ten náš. Ilúzia perfektného sveta, ktorého obsah na Instagrame vytvoril, sa stala tak rozšírenou, až sa zdá, že je niečím bežným, akýmsi štandardom, ktorému sa vymykáme.
Beauty filter zobrazujúci skutočnú krásu
Predprípravu pre kampaň Filter with no filter tvoril instagramový profil Divas filter, ktorý sa javil ako tvorca mejkap filtrov inšpirovaných svetovými módnymi značkami, napr. Victoria’s secret, Coco Chanel alebo Prada. Filter, ktorého link sa po pár dňoch objavil v profile, však nespravil nič. Žiadna žena predsa nepotrebuje filter, aby bola krásna. A povedal to aj samotný Instagram – textom, ktorý sa vám po pár sekundách zjavil nad hlavou „Youdon’t need a filter“.
Hlavná časť kampane prebiehala počas dvoch dní. Do nich boli zapojené influencerky Ema Muller a Petra Klimová Dzvoníková, ktoré prostredníctvom svojich instagramových príbehov pomohli dotiahnuť myšlienku bližšie k cieľovej skupine. Najskôr svojim sledovateľkám predstavili ešte pôvodný profil Divas filter a nabádali ich stiahnuť si jednotlivé beauty filtre. Na druhý deň prišlo rozuzlenie. Influencerky filter priamo ukázali, vysvetlili svojim sledovateľkám pointu celej kampane.
Tisíce oslovených dievčat, desiatky príbehov aj Emma Drobná
Po spustení hlavnej časti kampane sa začali čísla na Instagrame pomaly zvyšovať. Dosiahli výsledok 216 impresií a 1,4-tisíc otvorení linku s filtrom. O pár hodín aplikácia Spark AR Hub, pomocou ktorej bol filter vytvorený, zobrazila nový nárast impresií na 92,3-tisíc a počet stiahnutí filtra sa zastavil na 6-tisíc.
Kampaň sa začala šíriť organicky medzi užívateľkami, ktoré zdieľali filter na svojom profile, a tým ho propagovali ďalej. Zapojila sa tak Becca z Refresher-u, Michaela Kertészová z Europa 2 či speváčka Emma Drobná.
„@filterwithnofilter zdieľa na svojom profile naozaj krásnu myšlienku a odporúčam vám si to v tomto svete, kedy sa častokrát na seba pozeráme, že by sme chceli naživo vyzerať ako s filtrom, pozrieť,“ zmienila sa Ivana Turčanová.
Kto určuje naše pocity?
Veľa mladých ľudí a hlavne žien trpí úzkosťou a pocitom menejcennosti. Dennodenne sa samé seba pýtajú, prečo ony nemôžu vyzerať ako ženy, ktoré sa na nich z každej strany usmievajú na Instagrame. Pri tomto návale fotografií je ale občas náročné si uvedomiť, že to nie je realita. Za
jediným príspevkom sa ukrývajú hodiny v kúpeľni, dobré svetlo, filter, občas Photoshop a desiatky „nepodarených“ záberov.
Úlohou kampane bolo rozšíriť medzi mladé dievčatá, že nič z toho nepotrebujú, aby boli krásne, pretože také sú už teraz. Mať nedokonalosti je normálne a nie je chorobou, keď jednoducho nemáme svoj deň. Naše životy sú perfektné také, aké sú, pestré vďaka našim náladám, vzostupom a pádom, dlhým cestám za našimi snami a poučeniami zo skúseností.
Kampaň bola ukončená výzvou, aby mladé dievčatá naďalej šírili myšlienku, zdieľali svoje skutočné ja a využívali hashtag #filterwithnofilter. Za kampaňou Filter with no filter stojí Adela Holubčíková, Valentína Čierna, Denisa Halušková, Martina Vozárová a Monika Pittnerová.
Adel je umelcom celým svojim srdcom. Aby mohli byť z jej nápadov užitočné veci, kroky ju doviedli na katedru Masmediálnej komunikácie a reklamy, kde aktuálne študuje. Vymýšľa nové veci vždy, všade a na všetko. Hľadá nové príležitosti a spája nespojiteľné či už pri tvorbe obsahu alebo ponukách pre potenciálnych klientov. Najradšej sa učí novým veciam skokom do čo najhlbšej vody, miluje dobrodružstvá, mačiatka a skoré slnečné rána, ktoré nezačína kávou, ale rúžom na pery.