

Viessmann je známy medzinárodný výrobca vykurovacích, priemyselných a chladiacich systémov. Pôsobí vo viac ako 74 krajinách s výrobnými závodmi v 12 krajinách. Ide o rodinný podnik s vyše storočnou históriou, ktorý sa vypracoval na globálneho lídra v oblasti energetických systémov. Slovensko bolo druhou krajinou na svete, v ktorej mal aj vlastný online magazín.
So spoločnosťou Viessmann na Slovensku spolupracujeme v oblasti content marketingu nepretržite od začiatku roka 2016, teda už viac ako 8 rokov. V rokoch 2016 a 2017 sme sa primárne zamerali na tvorbu užitočného obsahu na korporátnej doméne viessmann.sk. Aj vďaka tejto aktivite sa podarilo v priebehu rokov zvýšiť jej návštevnosť o 180 %. Organická návštevnosť webu vzrástla dokonca až o cca 250 % (50 000 vs. 177 000 návštev za rok).
Spolu s aktivitou content marketingu na korporátnej doméne realizujeme aj výkonnostnú podporu zameranú na produktové kategórie spoločnosti. Okrem korporátnej webovej stránky sme pre Viessmann pripravili aj portál Vykurovanie24.sk. Dôvodom bola najmä platforma korporátnej webovej stránky, ktorá nám neumožňovala pracovať s obsahom na nej dostatočne flexibilne a naplno využiť jeho potenciál. Toto je často brzdou mnohých korporátnych webov postavených na mieru alebo tzv. krabicových riešení, ktoré nie sú dostatočne pripravené na publikovanie obsahu.
Napriek týmto prekážkam sa nám pravdepodobne ako jedinej krajine na svete podarilo v roku 2016 začať publikovať obsah aj priamo na doméne viessmann.sk a prinieslo to skvelé výsledky – najmä z hľadiska organickej návštevnosti.
Naša spolupráca však nie je definovaná iba rastom celkovej a organickej návštevnosti, ale aj počtom získaných dopytov cez online prostredie. Takýchto dopytov sme klientovi pomohli získať už tisícky. Pred začatím našej spolupráce Viessmann dopyty z online prostredia nezískaval takmer vôbec.
O tom, čo sa skrýva za zbieraním dopytov a akým spôsobom sa nám ich darí získavať v takomto počte, nájdete viac v samostatnom článku Konfigurátory – vstupná brána k získavaniu relevantných leadov, ContentMania 4. vydanie, str. 34.
Vlastné médium Vykurovanie24.sk
Začiatkom roka 2017 sme sa rozhodli, že po vzore nemeckého magazínu Heizung.de, ktorý mal Viessmann v Nemecku ako svoje samostatné médium, vytvoríme ako druhá krajina na svete v rámci skupiny Viessmann samostatný magazín, do ktorého budeme pravidelne pridávať užitočný obsah. Webovú stránku sme postavili na CMS WordPress, takže z hľadiska publikovania obsahu sme už žiadne prekážky nemali. To všetko výrazne pomohlo vo výkone a aj v možnosti viac previazať obsah s merateľnými konverziami – reálnymi dopytmi.
Už pri zrode magazínu sme vedeli, že doň zakomponujeme mechanizmus, ktorý sa nám predtým osvedčil v praxi – konfigurátory zostáv. Na portáli Vykurovanie24.sk preto ešte v tom istom roku pribudla v magazíne samostatná sekcia konfigurátory a k prvému, zameranému na obnoviteľné zdroje energie, pribudol ďalší, venovaný plynu.
Pokračovanie článku nájdete v 4. čísle ContentManie na str. 24, ktorú vám po prihlásení k odberu automaticky pošleme v digitálnej alebo tlačenej verzii. Nenechajte si ujsť inšpiratívne rozhovory, case studies a novinky zo sveta marketingu.
V článku sa ďalej dočítate:
- ako prichádzali dopyty bez toho, aby bolo nutné do projektu investovať prostriedky na podporu,
- čo nájdu používatelia na webovej stránke Vykurovanie24.sk a koľko kusov obsahu sa nám podarilo publikovať,
- akú má Vykurovanie24.sk organickú návštevnosť a aké výsledky spoločne dosahuje od roku 2017,
- čím je užitočné vlastné médium.
Vyplňte formulár a prihláste sa k odberu ContentManie, ktorú vám bezplatne pošleme na e-mail alebo priamo na vašu adresu.