od roku 2021

Redizajnovali sme magazín o pečive, ktorý dnes prináša tisícky návštev

Úvod 

Spolupráca so spoločnosťou PENAM Slovakia započala v roku 2022 vyhratým tendrom na správu Magazínu a social media profilov značky Penam a správu obsahu a výkonnostných kampaní značky Vitacelia (samostatná spoločnosť PEZA). V súčasnosti sa spolupráca dostala už do tretieho roku. 

Klient

Spoločnosť PENAM Slovakia sídli v Nitre a patrí k popredným pekárskym a mlynárskym výrobcom na Slovensku. Jeho sortiment obsahu širokú paletu pekárskych a mlynských produktov. Aktuálne zamestnáva viac ako 1 300 zamestnancov. Spoločnosť je držiteľom viacerých certifikátov kvality a tiež získala oprávnenie používať logo Značky kvality SK. 

Výzvy 

V roku 2022 pred nami stála webová stránka obsahujúca množstvo funkčných, vizuálnych i gramatických chýb. Zároveň nebola jasne definovaná obsahová stratégia, ktorá by odrážala analytické fakty, situáciu v segmente a ciele spoločnosti. Bola pred nami jasná vízia projekturedizajn a prestavba webovej stránky (magazínu) spolu s detailnou analýzou a vypracovaním dlhodobej  obsahovej stratégie s cieľom budovať pozitívne povedomie o značke Penam a komunity ľudí, ktorí majú radi pečivo a mlynské výrobky. Spolu s tým osloviť aj stále väčšiu komunitu ľudí, ktorí pracujú s kváskom.  

Spolu s tým je pre nás základom v rámci content marketingového projektu aj budovanie organickej návštevnosti a angažovanosti fanúšikov a sledovateľov na sociálnych sieťach (Facebook a Instagram). 

Riešenie

Od začiatku projektu sme začali spolupracovať s tvorcami, ktorí sa venujú príprave receptov a predovšetkým sú nadšencami pre kváskovanie. Takto sa nám podarilo spracovať edukačný, ale aj inšpiratívny obsah pre čitateľov magazínu Penam. 

Obsah tvorený v spolupráci s odborníkmi 

Začali sme s témami orientovanými pre začiatočníkov v spolupráci s vedúcou úspešnej školy kváskového pečenia a držiteľkou kvalifikácie Majster pekár Petronelou Burianovou 

Neskôr sme nadviazali prípravou receptov – seriál „Kváskovanie pre pokročilých“ s Michaelou Smolovou, food blogerkou a autorkou kníh Takmer zabudnuté recepty, ktorá pripravuje originálne recepty. 

Na magazíne Penam tvoríme aj články pod kategoriou „Z iného cesta“ – tu sa nám do obsahu podarilo zapojiť lekárov, ale i odborníkov na výživu.: 

  • Výživový poradca Juraj Pacík 
  • MUDr. Ivana Knížatová, PhD. – lekárka z ambulancie klinickej imunológie a alergológie, 
  • MUDr. Stan Ráček – dietológ zo súkromnej kliniky Symptomedica so špecializáciou na mikrobióm a výživu. 
  • Nikoleta Šimonová – vedúca pobočky Centra výživy a tréningu v Nitre a doktorandka na SPU v Nitre v odbore technológia potravín 

Okrem užitočného a odborného obsahu v magazíne sa snažíme naplno využívať aj mediálny priestor pre promovanie noviniek a produktov. A to formou spätných odkazov a vizuálnych CTA prvkov (bannerov). 

V kategórii „Zaujímavosti“ sa nám podarilo spracovať veľmi hodnotný článok na tému tradícii v pečení. Doň autorka zapojila respondentku z Nitry, pani Janu Kečkešovú, ktorá sa pečeniu venuje od detstva a v článku sa retrospektívne vracia k tradíciám, ktoré sa v ich rodine zachovali. Fotky v článku sú ilustračné, no do konceptu tematicky zapadli.  

Do magazínu sme tiež spracovali niekoľko originálnych ilustrovaných infografík. 

Vitacelia 

Pre projekt Vitacelia sme od začiatku pripravovali obsah v podobe článkov a receptov. Tak ako aj v prípade magazínu Penam, aj v tomto prípade sme do tvorby článkov pravidelne zapájali odborníka: 

MUDr. Jarmila Kabátová z gastroenterologickej ambulancie Odbornej detskej ambulancie v Piešťanoch. Začali sme aktívne pracovať s prehľadnejšou štruktúrou textu, obrázkov a tiež naviazaním spätných odkazov naprieč celého obsahu. 

V rámci obsahu sme v prvom roku spolupráce tvorili aj recepty na mieru s použitím produktov Vitacelia.  

Dosiahnuté výsledky

Toto sú len niektoré z výsledkov, ktoré sa nám darí v rámci spolupráce s Penam dosahovať: 

Kumulatívny rast celkovej návštevnosti Magazínu Penam v období rokov 2021-2023

554%

nárast organickej návštevnosti s obdobím pred spoluprácou

+45 000

návštev prišlo zo sociálnych sietí za 1,5 roka

+4 000 000

impresií za 2 roky spolupráce na FB

+50 000

interakcií za 2 roky spolupráce na FB

S výsledkami sme nadmieru spokojní

“Spoluprácu s agentúrou ContentFruiter považujeme za veľmi progresívnu. Okrem vytvorenia originálneho obsahu, novej stránky blogu, ako i redesignu existujúcej stránky nám už v prvom roku spolupráce pomohli k rastu organickej návštevnosti o 180%. Oceňujeme promptnú a jasnú komunikáciu zo strany account managera, skvelý výber a editáciu článkov zo strany contentového oddelenia a v neposlednom rade originálne výstupy na sociálne siete a newsletter z distribučného oddelenia, ako aj profesionálny prístup pri tvorbe reklamných videí.”

Mgr. Katarína Sonlajtnerová

produktový manažér

PENAM SLOVAKIA, a.s.

Ukrojte si z našej chuti