od roku 2021

Prípadová štúdia o užitočnom obsahu pre HiPP

Úvod 

Spolupráca so spoločnosťou HiPP sa začala rozvíjať koncom roku 2020. Po fáze analýzy konkurenčného prostredia a aktivít klienta, príprave a schválení obsahovej stratégie sa už začiatkom roka 2021 rozbehla samotná tvorba obsahu. 

Projekt je dvojjazyčný – česko-slovenský, fungujúci na dvoch samostatných webových stránkach, hipp.cz, resp. hipp.sk 

Na spolupráci s klientom bolo od začiatku výnimočné to, že projekt nemal štandardný redakčný kalendár rozpracovaný na celý čas spolupráce vopred, ale kopíroval nosné aktivity a kampane klienta (napr. kampaň KOZMETIKA I PRE MŇA), ktoré sa odvíjali od korporátnych cieľov spoločnosti, a popri tom zastrešoval prípravu obsahu s dlhodobou perspektívou dosahu na publikum (1. nosný seriál TEHOTENSKÝ KALENDÁR).  

Tvorba prvého štandardného blogového obsahu/článkov smerovala najmä k editácii, autorizácii a prekladom článkov od detských lekárok, ktoré už s klientom na tvorbe spolupracovali. Táto spolupráca pokračuje doposiaľ a postupom času sme ju pozdvihli na ďalšiu úroveň, vyvrcholila tvorbou vidopodcastov – seriálu BabyTalk1 a BabyTalk2. 

Do tvorby článkov sú od začiatku zainteresovaní erudovaní autori s dlhoročnými skúsenosťami v oblasti tvorby obsahu pre cieľový okruh čitateľov – zdravie, deti, zdravý životný štýl s dôrazom na ohľaduplnosť voči prírode, eko/bio stravovanie. Články nekĺžu po povrchu, zachádzajú do dôležitých edukatívnych detailov tak, aby boli nie len čitateľsky príťažlivé a pútavé, ale aj informačne hodnotné. Všetko, čo pre klienta pripravujeme, je určené veľmi špecifickému a istým spôsobom mimoriadne zraniteľnému cieľovému publiku – čerstvým rodičom (mamám, otcom, samozrejme, i starým rodičom), teda ľuďom, ktorým pribudlo do života dieťa a všetko okolo neho chcú robiť správne. 

Klient 

HiPP je nemecká rodinná spoločnosť, ktorá patrí medzi popredných svetových výrobcov detskej výživy a kozmetiky. Je známa svojimi organickými a bio produktami určenými pre dojčatá a malé deti. Bola založená v roku 1899. Ponúka široký sortiment produktov, vrátane mliečnych výrobkov pre dojčatá, mäsové výrobky, obilné výrobky, detskú kozmetiku a iné. Venuje veľkú pozornosť aj aktuálnej téme udržateľnosti, čo sa odráža aj vo firemnej politike a pri výbere surovín. Je držiteľom rôznych certifikátov kvality ako aj certifikátov pre organické a bio produkty. Zaujímavosťou je, že napr. každá šarža mlieka prechádza viac ako 600 kontrolami, ktoré zaisťujú najvyššiu možnú kvalitu a bezpečnosť pre deti. 

Výzvy 

HiPP už dlhodobo pracoval s užitočným obsahom pre svojich zákazníkov na svojich webových stránkach. Chýbal však ucelený systém = obsahová stratégia a „upratanie“, zvlášť na slovenskej verzii webovej stránky. Kapacity tiež neumožnili púšťať sa do väčších obsahových projektov, ktoré by však pre potenciálneho zákazníka, ktorým je prioritne budúca a čerstvá mamička, boli veľmi relevantné. Najväčšou výzvou a prioritou bolo nájsť systém ako tvoriť na pravidelnej báze originálny obsah, zabezpečovať aj editáciu a preklady obsahu, keďže na centrále v Nemecku už bolo veľa relevantného a zaujímavého obsahu vytvoreného. Ten však vyžadoval veľkú pozornosť aj zapojenie odborníkov, keďže musíme reflektovať rozdiely medzi jednotlivými trhmi, a to aj medzi českým a slovenským. 

Riešenie 

Autorita domén webstránok HiPP je vysoká. A tento moment sme sa rozhodli využiť. Aj preto sme sa rozhodli pracovať i naďalej s obsahom na korporátnych webových stránkach a to v záložkách produktových sekcií nazvaných Sprievodca a v obsahovej sekcii, ktorú sme navrhli a vytvorili s názvom BabyBlog. Ten je pevnou súčasťou korporátnych webových stránok.  

Spolupráca na hodnotnom obsahu sa však rozvíjala postupom rokov spolupráce aj do ďalších oblastí – vytvorili sme dva veľké obsahový projekty – tehotenský a vývojový kalendár, pustili sme sa do realizácie podcastu BabyTalk a pripravovali sme aj užitočný obsah pre newslettre, ktoré HiPP pravidelne posiela členom svojho BabyClubu. Viac o konkrétnych aktivitách sa dočítate v časti Časový vývoj. 

Časový vývoj 

2021 

V prvom roku spolupráce sme okrem zastrešenia celej kooperácie s pediatričkami pri tvorbe nových článkov upravili web klienta a vytvorili v ňom novú sekciu BabyBlog. 

Vytvorili sme v nej nové kategórie a celkovo sme ju pripravili na všetky budúce aktivity tak, aby si maximum obsahu mohli mamičky nájsť na tomto mieste, alebo aby sa z tohto priestoru dostali k všetkým ďalším užitočným informáciám, článkom a ostatnému obsahu. 

Tehotenský kalendár

Medzi prvými výnimočnými aktivitami s očakávaným dlhotrvajúcim dopadom bol preklad a kompletná úprava pôvodne nemeckého seriálu o priebehu tehotenstva Tehotenský kalendár. V štyridsaťdielnom seriáli sme s odstupom každého týždňa približovali budúcim rodičom vývoj dieťatka v brušku i to, čo sa s deje s telom a psychikou mamy + ako sa môže postupne pripravovať na pôrod a život s dieťatkom. Výsledky tohto projektu prekvapili klienta aj nás. Už v prvom roku od spustenia sme prekonali hranicu takmer 500 000 organických návštev. Ako sa aktuálne darí tomuto obsahovému projektu, nájdete v časti Výsledky tejto prípadovej štúdie. 

2022 

V tomto roku spolupráce sme sa zamerali na pokračovanie všetkých aktivít, ktoré sa v prvom roku osvedčili 

Tvorba origináneho obsahu/článkov, napr.:  

Kooperácia s pediatrami a ekoaktivistami pri tvorbe odbornejších článkov: 

Michaela Švestková Červená v kategórii O udržateľnosti s nadhľadom, napr.: 

Pediatričky k detským témam, napr.: 

Tvorba hodnotného obsahu ku kampani Kozmetika i pre mňa kampaň klienta nabáda mamičky, aby sa nebáli používať kozmetiku pre bábätká aj pri starostlivosti o seba (heslo, čo je dobré pre dieťatko je dobré aj pre jeho mamu – dospelú ženu) 

Pripravili sme aj ďalšiu landing page išlo v nej o prepojenie tém ekológie so zdravou starostlivosťou o pokožku najmenších aj ich mám: Bez mikroplastov  

BABY TALK

Asi najväčšou aktivitou v roku 2022 bola príprava prvej série videopodcastov BabyTalk. Pre klienta i pre nás znamenali posun na ďalší level spolupráce a tvorby originálnych výstupov. Koncept je postavený na rozhovore dvoch skúsených lekárok – českej pediatričky MUDr. Kateřiny Karolovej so slovenskou gynekologičkou a pôrodníčkou MUDr. Alexandrou Mamovou. V roku 2022 sme nakrútili prvých 6 epizód. Zamerané boli na pôrod a prvé dni/týždne života s bábätkom.  

Videopodcast sme predstavili ako logické posunutie tehotenského kalendára, avšak vo formáte, ktorý dokážu mamičky vnímať aj popri náročnej starostlivosti o seba a bábätko tesne po pôrode – preto nie článok, ale podcast.  

Prvá séria pozostávala z epizód: 

  • Príchod na svet a vstup do role mamy 
  • Kedy nás prepustia z nemocnice? 
  • Ako sa nezblázniť z dojčenia? 
  • Aj malé výhry sa počítajú 
  • Keď nás hormonálne zmeny dostávajú do úzkych 
  • Už sme rodičia 

2023

Rok 2023 priniesol v spolupráci ďalšie nové výzvy a významné posuny. Tvorba originálneho blogového obsahu síce mierne ustúpila iným obsahovým aktivitám, avšak témy, ktoré sme pre klienta vybrali a spracovali, boli dôležité – zásadné z hľadiska obsahu a budúcimi i čerstvými mamičkami mimoriadne vyhľadávané. Opäť sa týkali tehotenstva, pôrodu, pôrodu cisárskym rezom a prvých týždňov a mesiacov po ňom, napr.: 

Kooperácia s pediatrami pri tvorbe odbornejších článkov: Publikovali sme napr. článok o vážnej, ale zároveň veľmi citlivej téme súčasnosti – detskej obezite:  

VÝVOJOVÝ KALENDÁR

Najviac energie a najväčší sumár prác sme sústredili do prekladu a kompletnej úpravy ďalšieho pôvodne nemeckého seriálu, tentokrát o vývoji bábätka od narodenia do konca 18. mesiaca života –  vývoj dieťatka sledujeme do hĺbky vždy s mesačným odstupom. Vývojový kalendár sleduje fyzický i psychomotorický vývoj dieťaťa a zároveň pomáha rodičom – radí im s kŕmením, prebaľovaním, obliekaním, kúpaním, spánkovým režimom, dennými aktivitami a hrami… Sprevádza ich na ceste rodičovstvom, pri ktorom im však pomáha nezabudnúť na seba samých.  

Články sú mimoriadne obsiahle, informačne bohaté, ale zároveň náročné na plnú sústredenú pozornosť čitateľa. Mamy a otcovia si každú časť môžu čítať aj na pokračovanie.  

Vývojový kalendár spolu s Tehotenským kalendárom vnímame ako nerozlučných sprievodcov, premostenie a výborné informačné doplnky videopodcastu BabyTalk. 

BABY TALK

Druhou nosnou aktivitou spolupráce s klientom v roku 2023 bola príprava druhej série videopodcastov BabyTalk. Koncept zostal stáť na osvedčenom rozhovore skúsených lekárok – českej pediatričky MUDr. Kateřiny Karolovej so slovenskou gynekologičkou a pôrodníčkou MUDr. Alexandrou Mamovou – a na myšlienke, že po narodení dieťatka dokážu čerství rodičia ľahšie vnímať informácie, ktoré hľadajú počúvaním, resp. pozeraním v porovnaní s náročným sústredeným čítaním. Výhodou podcastu je zároveň prísluchovosť, ktorá si nevyžadujú plnú pozornosť. V roku 2023 sme nakrútili ďalších 7 epizód; záverečné dve z nich budú bonusové (mali byť byť určené pre členov BabyClubu).  

V roku 2023 sme klientovi pripravili aj sériu Newsletterov určené členom BabyClubu. 

Dosiahnuté výsledky

Toto sú len niektoré z top výsledkov, ktoré sa nám darí v rámci spolupráce s HiPP dosahovať:

+1 100 000

organických návštev Tehotenského kalendára od jeho spustenia

+170 000

vypočutí podcastu BabyTalk

+350 000

pozretí obsahu v sekcií Baby Blog

+1000

normostrán dodaných textov

Ukrojte si z našej chuti