Video content – tvorba
Vizualizuje príbehy vášho biznisu, prebúdza záujem, zabaví, edukuje, inšpiruje a priťahuje nových zákazníkov.
Video content marketing je stále budúcnosť
Videá sú v obľube zákazníkov po celom svete. V digitálnej ére stále pútajú pozornosť, čo z nich činí kľúčový prvok v marketingu a reklame.
Dokážu zaujať, budujú dôveru – a aj vďaka tomu zvyšujú konverzie a prinášajú vynikajúce výsledky. Videá robí atraktívnymi nielen ich vizuálna forma, ale aj schopnosť prenášať emócie a ukázať detaily.
Aj štatistiky potvrdzujú, že video je čoraz populárnejším nástrojom konzumácie obsahu.
85 % spotrebiteľov viac dôveruje spoločnosti, ktorá má videoobsah. (HubSpot)
82 % spotrebiteľov uviedlo, že je pravdepodobnejšie, že urobia nákup u spoločnosti, ktorá má videoobsah. (HubSpot)
Až 92 % marketérov uviedlo, že videá sú účinným spôsobom, ako dosiahnuť ich marketingové ciele. (Wyzowl)
Do roku 2025 sa očakáva, že priemerný človek strávi sledovaním videí až 100 min. denne. (Statista)
Video content ponúka v porovnaní s ostatnými formátmi obsahu o 52% vyššiu návratnosť investícií. (HubSpot)
97 % marketérov konštatovalo, že videá dokážu efektívne zvýšiť angažovanosť publika. (Wyzowl)
Peter Gábor, Fruiter, Režisér a videomaker
Vyštudoval filmovú scenáristiku a dokumentárnu tvorbu na Akadémii umení v Banskej Bystrici. Je autorom niekoľkých celovečerných scenárov, pracoval ako postprodukčný režisér a videoeditor na reality show pre TV Markíza a Prima. Pre RTVS režíroval televízny spot, podieľal sa na výrobe dokumentárnych seriálov a športových eventov ako Olympijské hry alebo Majstrovstvá sveta v hokeji a vo futbale.
A. Webseriály – relácie
Majte vlastnú reláciu ako z televízie. Ide o sériu online videí na pokračovanie z prostredia vášho biznisu. V jednotlivých epizódach moderátor spolu so zaujímavým a odborným hosťom preberá aktuálne témy, ktoré sú priamo spojené s vaším podnikaním. Vďaka ich forme a hodnotným informáciám ich diváci sledujú pravidelne a radi sa k nim vracajú.
CIEĽ:
Poskytnúť hodnotný a vzdelávací obsah v atraktívnej forme. Takéto videá budujú vzťah a lojalitu k značke veľmi intenzívne.
CHARAKTERISTIKY:
- Tematická zameranosť
- Pravidelnosť
- Interaktívnosť
- Vzdelávacia hodnota
Seriál o interiérovom dizajne predstaví moderátora spolu s architektom a dizajnérom. Diváci získajú praktické rady pre efektívne zariadenie bytu a objavia svieže inšpirácie pre svoj domov.
TECHNICKÝ POPIS A PRODUKCIA
POPIS UKÁŽKY SERIÁLU:
- Jedna séria = 5 epizód
- Jedna epizóda = 2 – 4 minúty
- Jeden odborník, jedna problematika/téma
- Každá epizóda bude interaktívna a zábavná, postavy sa v nej nebudú len rozprávať
- Reframe na výšku
- 20 klipov určených pre sociálne siete
PRODUKCIA:
Technika:
kamery Sony A7S III, stabilizátor Ronin, žeriav Jimmy Jib, svetelný park, zvuková technika Sennheiser, monitoring pre klienta na lokácii, dron s pilotom
Postprodukcia:
strih 4K, colorgrading; 2D grafické prvky (zvučky, predel, titulky)
Štáb:
režisér, hlavný kameraman, kameraman 2, majster zvuku, makeup artist, vedúci produkcie
INVESTÍCIA: od 5 900 eur
B. Promovideá
Keď plánujete posilniť predaje či zviditeľniť vašu značku, tieto krátke a vizuálne pútavé videá sú ideálne. Efektívne vás odprezentujú vďaka kombinácii aktuálnych trendov, vizuálne pútavých záberov, dynamického strihu a precízne nastavenej stratégie. Dokážu vystihnúť to najlepšie z vášho biznisu a motivovať vašich zákazníkov k okamžitej akcii.
CIEĽ:
Propagovať produkt, službu, značku, firmu alebo vašu akciu, zaujať a vyvolať reakciu.
CHARAKTERISTIKY:
- Krátka dĺžka – od niekoľkých sekúnd do niekoľkých minút
- Zamerané na benefity
- Vizuálne pútavé
- Motivačné
- Všestranne použiteľné
UKÁŽKOVÁ TÉMA:
Video nám ukáže váš produkt priamo pri aplikácii alebo pri práci – napríklad formou emotívnejších záberov aplikácie lazúry priamo na chate vo Vysokých Tatrách.
TECHNICKÝ POPIS A PRODUKCIA
POPIS UKÁŽKY SERIÁLU:
- Reframe na výšku
- 10 klipov určených pre sociálne siete
PRODUKCIA:
Štáb – úroveň profesionál:
režisér, hlavný kameraman, kameraman 2, majster zvuku, mikrofonista, make-up artist, runner, vedúci produkcie
Štáb – úroveň mid:
režisér, kameraman 2, zvukár, vedúci produkcie
Štáb – úroveň basic:
režisér + kameraman v jednej osobe
Štáb: na výber sú tri možnosti, určí sa podľa náročnosti a rozpočtu.
Technika:
kamery Sony A7S III, stabilizátor Ronin, svetelný park, zvuková technika Sennheiser, dron
Postprodukcia:
strih 4K, colorgrading
INVESTÍCIA: od 1500 eur
C. Testimonial videá
Dôvera a lojálnosť sú základnými piliermi, na ktorých značka buduje vzťah so zákazníkmi. Testimonial videá sú postavené na autentických odporúčaniach. Zachytávajú príbehy a odporúčania spokojných zákazníkov, ktorí mali skúsenosť s vašimi službami a produktami. Významne tak posilňujú dôveryhodnosť a účinnosť vašich marketingových aktivít.
CIEĽ:
Účinnejšie a efektívnejšie presvedčiť nových zákazníkov o význame, kvalite, užitočnosti, ale aj o hodnote vašej služby, produktu a značky.
ZVYČAJNE OBSAHUJÚ TIETO PRVKY:
- Úvod – predstavenie.
- Vysvetlenie problému alebo výzvy, s ktorou sa zákazník stretol predtým, ako použil produkt alebo službu.
- Popis toho, aké riešenie zákazník našiel.
- Zhrnutie pozitívnych skúseností zákazníka.
UKÁŽKOVÁ TÉMA:
Video, v ktorom majiteľ bistra predstaví, ako mu váš pokladničný systém pomohol optimalizovať procesy, zvýšiť efektivitu a posilniť predaje.
TECHNICKÝ POPIS A PRODUKCIA
POPIS UKÁŽKY SERIÁLU:
- Reframe na výšku
- 10 klipov určených pre sociálne siete
PRODUKCIA:
Štáb – úroveň mid:
režisér, hlavný kameraman, kameraman 2, majster zvuku, mikrofonista, make-up artist, runner, vedúci produkcie
Štáb – úroveň basic:
režisér + kameraman v jednej osobe, vedúci produkcie
Štáb: na výber sú dve možnosti, určí sa podľa náročnosti a rozpočtu.
Technika:
kamery Sony A7S III, stabilizátor Ronin, svetelný park, zvuková technika Sennheiser
Postprodukcia:
strih 4K, colorgrading, úvodné a záverečné titulky, zvuková postprodukcia, hudba s licenciou
INVESTÍCIA: od 1 500 eur
D. Explainer – animované videá
Tieto krátke animované klipy jasne a zaujímavo predstavujú produkty alebo služby vašej značky. Sú navrhnuté tak, aby zreteľne komunikovali prínosy pre zákazníka. Animácie diváka intuitívne sprevádzajú celým procesom využívania produktu. Pre väčší efekt môžu byť kombinované s reálnymi zábermi a komentované hlasom profesionálnych hercov.
CIEĽ:
Jednoducho, zrozumiteľne a v priebehu niekoľkých minút demonštrovať produkt a jeho benefity a vysvetliť princípy jeho použitia.
CHARAKTERISTIKY:
- Krátka dĺžka – 1 až 3 minúty
- Zrozumiteľnosť
- Zaujímavý obsah – vizuálne prvky, humor, príbehy…
- Výzva k akcii ako motivácia ku konverzii
UKÁŽKOVÁ TÉMA:
Animované video, ktoré krok za krokom demonštruje, ako s vaším produktom správne pracovať a ako ho používať.
TECHNICKÝ POPIS A PRODUKCIA
POPIS UKÁŽKY SERIÁLU:
Produkčne sú na výber dve možnosti výroby:
Originál:
animované video šité na mieru s originálnou grafikou
Template:
animované video vyrobené v aplikáciách, ako napr. Toonly s predvyrobenou grafikou
INVESTÍCIA: od 4 200 eur
E. Dokumentárne filmy
Tieto krátke filmy by ste si radi pozreli aj na veľkom plátne v kine. Rozprávajú zaujímavý príbeh vášho produktu, služby alebo značky. Majú pútavý dej, filmovú zápletku a postavy, ktoré odrážajú poslanie a hodnoty vašej spoločnosti. Prostredníctvom silných a autentických emócií dokážu u divákov posilniť ich vzťah k vašej spoločnosti.
CIEĽ:
Vytvoriť emocionálne prepojenie s divákmi vďaka autentickému príbehu značky a posilniť dôveryhodnosť a lojalitu k firme.
CHARAKTERISTIKY:
- Autentickosť
- Hlboký naratív, dej so zápletkou
- Emócie
- Všestrannosť použitia
UKÁŽKOVÁ TÉMA:
O farmárovi, pre ktorého je farmárčenie vášňou. Ukáže nám, ako čeliť škodcom obilnín na poli, ako ich účinne zastaviť, a tým ochrániť tohtoročnú úrodu slovenského chleba.
TECHNICKÝ POPIS A PRODUKCIA
POPIS UKÁŽKY DOKUMENTÁRNEHO FILMU:
- Dokumentárny do 15 minút
- Reframe na výšku
- 20 klipov určených pre sociálne siete
PRODUKCIA:
Štáb – úroveň profesionál:
režisér, kameraman 2, zvukár, vedúci produkcie
Štáb: na výber sú dve možnosti, určí sa podľa náročnosti a rozpočtu.
Štáb – mid:
režisér + kameraman v jednej osobe, vedúci produkcie
Štáb: na výber sú dve možnosti, určí sa podľa náročnosti a rozpočtu.
Technika:
kamery Sony A7S III, stabilizátor Ronin, žeriav Jimmy Jib, zvuková technika Sennheiser, svetelný park
Postprodukcia:
strih 4K, colorgrading, 2D grafické prvky (zvučky, predel, titulky), zvuková postprodukcia, hudba s licenciou
INVESTÍCIA: od 2 900 eur
Postup a cenotvorba videoprodukcie
Cena za videoprodukciu je stanovená na základe konkrétneho projektu, pričom jej výška a detaily sú určené vopred. Suma odráža náročnosť a celkový rozsah práce.
Kľúčovými prvkami videa sú literárny scenár a storyboard. Oba dokumenty sú k dispozícii na pripomienkovanie a schválenie zo strany klienta pred samotným začiatkom produkcie.
Ešte predtým, ako náš režisér zavolá: „Akcia!“, teda budete mať úplný prehľad o vizuálnom a obsahovom smere, ktorým sa video uberie.
Fázy produkcie
- DISKUSIA K ZADANIU (naladenie)
- PREDPRODUKCIA (návrh riešenia – storyboard a scenár)
- PRODUKCIA (natáčanie)
- POSTPRODUKCIA (strih, zvuk, grafika)