VS. Tieto, ale i ďalšie dáta poskytujú širší obraz o správaní používateľov na internete. Aj vďaka tomu dokážete lepšie vyhodnotiť, kde začať s budovaním positioningu značky. Ak patríte do segmentu B2C, vaše možnosti budú širšie, no o to dôležitejšie bude správne si vybrať tie platformy, do ktorých chcete investovať čas, snahu i financie. Ak, naopak, patríte do segmentu B2B, možnosti budú oklieštenejšie, a to nielen v rámci platforiem, ale aj formátov obsahu a cielenia. ZAUJÍMAVOSTI V ČÍSLACH: • Podľa prieskumu spoločnosti eMarketer bol v roku 2023 počet používateľov sociálnych sietí na celom svete 4,89 miliardy, čo je viac ako polovica populácie zeme. • Pew Research Center vyhodnotil Instagram ako platformu číslo 1 z hľadiska prieskumu značiek a produktov a aj na uverejňovanie fotiek či videí. • Podľa prieskumu spoločnosti eMarketer zostáva Facebook i naďalej najrozšírenejšou platformou medzi spotrebiteľmi aj obchodníkmi. • Podľa prieskumov platformy Statista patria k najpopulárnejším webovým stránkam na svete Google, Youtube a Facebook. • Podľa prieskumu Pew Research Center priemerný používateľ strávi v aplikácii Youtube približne 5 hodín týždenne. Komunikačné platformy budú vaším vlastným javiskom, preto na nich hrajte predstavenie hodné pomyselného aplauzu. Môže vám k tomu dopomôcť správne nastavená contentmarketingová stratégia. Počítajte však s tým, že generovanie želaných výsledkov zaberie istý čas. V konečnom dôsledku sa však zúročí a bude dlhodobo spoľahlivým prostriedkom oslovovania existujúcich i potenciálnych klientov. To platí rovnako pre model B2C i B2B. ZHRNUTIE: • Zanalyzujte trh a vyberte si komunikačnú platformu/platformy, kde sa nachádza vaše cieľové publikum. • Nebojte sa skúšať. Ak prídete na to, že niečo nefunguje podľa vašich predstáv, neváhajte nájsť nový spôsob prezentácie či iný, nový priestor, kde komunikovať. • Zvoľte jednu alebo dve platformy, na ktorých budete aktívne tvoriť obsah. • Prinášajte hodnotu, komunikujte vo formátoch, ktoré sú pre vybranú platformu populárne – infografiky, videá, návody, ankety a iné. 23 CONTENTMANIA V oboch segmentoch však platí, že zo všetkých digi- tálnych marketingových stratégií má obsahový marketing najvyššiu mieru ROI (return on investment).
RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNzgx