57 CONTENTMANIA tržby, predávať viac produktov. A čo je na tom najpozitívnejšie, nebolo to prvoplánovým „štandardným“ marketingom, ale preto, že sme ľudí niečo nové naučili a že sme ich inšpirovali. Ako s odstupom času vnímate, že ste značku SCANquilt spojili s edukačnými influencermi? Plánujete aj naďalej kooperovať s takto špecificky zameranými ľuďmi? RÓBERT: Plánujeme, pretože sa nám to osvedčilo v pozitívnom zmysle slova vrátane pozitívnych výsledkov. Chceme sa zamerať presne na takýto typ influencerov – na tých, ktorí majú pridanú hodnotu a nie kliky. MARTIN: Určite budeme naďalej spolupracovať s odborníkmi v oblasti spánku a interiérového dizajnu. No teraz, keď máme vybudované určité základy v oblasti vzdelávania, je pre nás zmysluplnejšie pridať aj iný typ influencerov a získať tým väčší dosah. Aj iní predajcovia posteľnej bielizne a bytového textilu sa venujú témam spánku, snažia sa v tejto oblasti vzdelávať. Čo vás aj naďalej robí konkurencieschopnými? RÓBERT: To, že sme vo viacerých oblastiach marketingu boli v rámci segmentu prví, nám dáva určitú výhodu. Dokonca patríme k jedným z prvých firiem na Slovensku, ktoré mali webovú stránku už v roku 1999. E-shop funguje od roku 2007. Sme priekopníci. Je pravda, že iní edukujú, ale nejdú tak do hĺbky. Plus prinášame rôzne formáty. Niektorí konkurenti nás iba sledujú, ďalší aj niečo kopírujú, ale my si stále ideme svoje a svojou cestou. Odbornou cestou. MARTIN: Jedna vec je tvoriť obsah kvôli SEO, ale vytvárať pre návštevníkov webu a sociálnych sietí pridanú hodnotu v podobe skutočne užitočných informácií, to je oveľa náročnejšie. Myslím si, že vďaka spolupráci s CF sa nám to do veľkej miery darí. Súhlasíte s názorom, že udržať si vernú zákaznícku základňu je finančne efektívnejšie ako stále hľadať nových a nových zákazníkov? Vytvárate, resp. budujete dlhodobé vzťahy so zákazníkmi? RÓBERT: Súhlasím. Tretina našich zákazníkov sú práve tí verní, dlhodobí. Aj keď možno vyskúšajú konkurenciu, vedia si porovnať kvalitu, vrátia sa. Veľmi si ich vážime a snažíme sa, aby s nami ostali navždy. Neznamená to však, že nechceme nových zákazníkov. Napokon, na scéne sú aj ľudia, ktorí prichádzajú do veku, keď potrebujú naše produkty, keď sa nimi začínajú viac a viac zaoberať. To sú naši noví potenciálni zákazníci. Influencer marketing je vo veľkej miere určený práve im. MARTIN: Vytváraním zaujímavého a edukačného obsahu sa snažíme budovať vzťahy s existujúcimi zákazníkmi, ale zároveň upútať pozornosť nových, keďže v tomto odvetví je obrátkovosť tovaru relatívne nízka a zákazníci nenakupujú až tak často, obzvlášť ak je sortiment kvalitný. Jednoducho povedané, udržanie verných zákazníkov je možno lacnejšie, ale musíme osloviť aj nových, pretože bez nich by sme ďalej nerástli. SCANquilt reprezentujú aj kamenné predajne a showroomy, v ktorých si zákazníci môžu na vlastnej koži vyskúšať kvalitu vašich produktov. Ako však hodnotíte význam online pôsobenia vašej značky? RÓBERT: Predajný kanál kamenných predajní je pre nás stále tým najsilnejším. Dokonca si myslíme, že ho v našom segmente nič nenahradí, lebo to je to miesto, kde si človek môže priamo chytiť, vyskúšať a cítiť náš produkt. Nie je to len o tom, že hovoríme o našej kvalite, ospevujeme ju. Zákazník sa na vlastnej koži presvedčí, že je to tak. MARTIN: Ale v online pôsobení značky vidíme najväčšiu príležitosť na jej rast. Dôležitou funkciou tohto špecifického prostredia je prezentácia výrobkov, kde si môžu zákazníci pred nákupom – či už to bude online, alebo v kamennej predajni – urobiť nejaký základný prehľad a následne sa rozhodnúť, kde nakúpia. Aké sú vaše najväčšie prekvapenia a ponaučenia z podnikania v odvetví bytového textilu? Čo vás v biznise ženie vpred? RÓBERT: Napriek tomu, že sem prišli veľkí nadnárodní hráči, stále sme relevantní aj my. Sme radi, že zákazníci dôverujú lokálnemu slovenskému výrobcovi s kvalitným produktom napriek vyššej cene. Ak by som mal vypichnúť nejaké ponaučenie, tak by znelo „nebáť sa“. My sme konzervatívni, no presvedčili sme sa, že je dôležité byť otvorení novým príležitostiam marketingu, možnostiam spolupráce/predaja. Rovnako dôležité však je neopustiť svoju vytýčenú cestu. MARTIN: Ešte stále ma prekvapuje, že napriek tomu, akou dôležitou oblasťou života spánok je, ľudia mu venujú takú malú, možno až nedostatočnú pozornosť. Jednou z vecí, ktoré nás ženú vpred, je aj to, že sa to snažíme zmeniť, zlepšiť. Chceli sme osloviť aj inú cieľovú skupinu nielen cez samotný blog, ale aj cez sociálne siete. Vlastne sme to vo vzťahu medzi vzdelávaním cieľovky a prezentáciou sortimentu vyvážili.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNzgx