Contentmania 06 | 2024

34 CONTENTMANIA Cesta od pinu ku kúpe: Pinterest premieňa nápady na skutočné nákupy IVANA MATUŠKOVÁ Takmer pol miliardy ľudí používa každý mesiac Pinterest na vyhľadávanie nových nápadov. No táto sociálna sieť už dávno nie je len miestom na zdieľanie fotografií a inšpirácií. Pre značky sa stáva významným nástrojom predaja. Až 89 % návštevníkov v USA ju používa ako stimul pri nakupovaní. Ako sa stal Pinterest výkladnou skriňou a zároveň efektívnym predajným kanálom? Pinterest je vizuálna platforma. Virtuálny svet plný podnetov a kreatívnosti. Používatelia v ňom vyhľadávajú inšpiratívne obrázky, fotografie či videá a ukladajú ich na tzv. nástenky. Sú to digitálne albumy, kde si organizujú svoje obľúbené príspevky, tzv. piny. Na nástenke používateľa sa môžu objaviť módne trendy, recepty, ale aj návody typu DIY (do it yourself – urob si sám) či videá s cvičeniami. Fantázii sa medze nekladú. A pre značky to znamená jediné – využiť sociálnu sieť na prezentáciu produktov v kontexte, ktorý je pútavý, vizuálne príťažlivý a nabáda k činu. PÓDIUM A VÝKLADNÁ SKRIŇA BEZ HRANÍC Pre množstvo firiem sa stal Pinterest dôležitým nástrojom na autentické prezentovanie produktov. A prečo to tak dobre funguje? Pretože zdieľanie vizuálnych príspevkov im umožňuje komunikovať svoje hodnoty, estetiku a príbeh bez nutnosti dlhých opisov. OBJAVTE, KLIKNITE, NAKÚPTE Pinterest, to je spojenie inšpirácie a okamžitých nákupov na jednom mieste. V USA až 83 % jeho návštevníkov nakupuje každý týždeň na základe pinov konkrétnych značiek. Tie môžu vytvárať „shoppable“ príspevky, cez ktoré používatelia kupujú produkty priamo, teda bez toho, aby opustili platformu a vyhľadávali jednotlivé výrobky, tovary či služby na internetových stránkach. Na platforme je zabudovaných množstvo nákupných funkcií. Je teda ľahké zobraziť podrobnosti, ako je napríklad cena, uložiť produkty do nákupných zoznamov alebo kliknúť a ihneď kúpiť. S možnosťou označiť produkty priamo na obrázkoch a poskytnutím odkazov na webové stránky vzniká plynulá cesta od prvotného nadšenia až po nákup. Táto funkcia robí z Pinterestu ideálnu sociálnu sieť pre e-commerce, elektronické nakupovanie, dôležité pre značky zamerané na vizuálny obsah. MIESTO, KDE SA STRETÁVAJÚ VŠETKY GENERÁCIE Na Pintereste sa stretáva rozmanitosť. Sú tam mladí ľudia loviaci inšpiráciu pre svoje bývanie, ale aj mamičky, ktoré hľadajú, čo rýchle a chutné pripraviť na večeru. Staršia generácia pátra po nových nápadoch na skrášlenie záhrady či domu. Značky by preto mali rozmýšľať o rôznorodých MADE IN CONTENTFRUITER

RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNzgx