24 CONTENTMANIA Anketa – interaktívny prvok, zber leadov aj stimul na podporu predaja KATARÍNA ŠVONAVCOVÁ MADE IN CONTENTFRUITER Interakcia publika je jednou z kľúčových metrík efektívnej komunikácie. Vnímame ju najmä na sociálnych sieťach, hoci jej presah je omnoho širší. Vedeli ste, že jednoduchým stimulantom zapojenia zákazníkov môže byť anketa? Práve tento formát pomôže získať cenné informácie o preferenciách, potrebách, prípadne nasmerovaní používateľov na vhodný produkt, službu či obsah. Nech v tom však máme jasno hneď od začiatku. Anketa, ktorú tvoríte na webe, blogu alebo sociálnych sieťach, odzrkadľuje vami stanovené ciele. Tomu následne prispôsobujete výber otázok, ich počet a aj možnosti odpovedí. No a v úplnom závere aj odmenu, ktorú používateľ môže získať. CIELE ANKETY • Zvýšenie interakcie. Ide jednak o zapojenie, jednak o podporu vyjadrenia určitého názoru alebo preferencie. Práve miera interakcie môže byť ukazovateľom relevantnosti obsahu alebo témy, ktorá je predmetom prieskumu. • Získanie spätnej väzby. Ide o získanie cenných informácií, ktoré sa môžu týkať produktu, služby, spokojnosti zákazníkov, ale aj ich záujmov. Zároveň ňou nadobúdame nové pohľady na určitú problematiku. • Generovanie leadov. Anketu možno naviazať aj na zber leadov v podobe získania kontaktných informácií, napríklad vo forme e-mailovej adresy. • Stimulovanie predaja. Myslí sa tým ponúknutie zľavy alebo určitého benefitu za vyplnenie ankety. Môže ísť napríklad o zľavový kód, ktorý sa používateľovi zobrazí po poslednej vyplnenej otázke. MOŽNOSTI POUŽITIA ANKETY Web/blog Anketový dotazník môžete integrovať priamo na web, prípadne do blogovej sekcie, kde mu môžete dať osobitý vizuál. Týmto spôsobom zvyšujete záujem používateľov a tým aj čas strávený na vašom webe. Záleží na platforme, na ktorej máte web postavený, no väčšina ponúka dostupné pluginy na tvorbu ankety, ako napríklad WPForms, SurveyMonkey či klasické GoogleForms. Pomôžu pri rýchlom a jednoduchom vytvorení otázok a odpovedí aj s následným umiestnením na web. Sociálne siete Ankety na sociálnych sieťach môžu mať viacero podôb, preto vždy záleží na cieli, ale aj vybranej platforme: • Facebook – anketa v podobe hlasovania formou reakcie na príspevok.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNzgx