17 CONTENTMANIA CF kávička: sledujete influencerov? MARIANNA ŠIŠMIČOVÁ Videl si to nové video, čo pridal Fero Joke? Zachytila si novú spoluprácu Tatiany Židekovej? A čo to nové video, ktoré pridala Becca? Aj takto občas vyzerajú u nás v agentúre debaty s kolegami pri kávičke. Navzájom sa informujeme, inšpirujeme, hovoríme si, čo je nové v online svete influencerov a známych ľudí. A občas vďaka tomu natrafíme na niekoho nového a zaujímavého. Svojich kolegýň som sa pýtala: Prečo sleduješ influencerov, koho konkrétne a čo ti prinášajú? Verím, že vás ich odpovede inšpirujú a možno vďaka nim aj vy objavíte niekoho, koho ste doteraz nesledovali. ADRIANA UHARČEKOVÁ Sledovanie influencerov má pre mňa viacero účelov. Závisí od obsahu, ktorý zdieľajú a či sa hodnotovo „stretávame“. Ide mi najmä o získavanie nových informácií, rozširovanie znalostí, ale, samozrejme, aj o zábavu. To, komu dám follow, závisí aj od morálneho aspektu. Mám rada autentických influencerov, ktorí neprezentujú len dokonalý život, práve naopak. Vyberám si takých, ktorí zdieľajú svoje skúsenosti a zážitky bez zbytočnej pozlátky. Najčastejšie sa na mojom feede zobrazuje obsah z oblasti cestovania, histórie, tech info, gastronómia, politika a na odľahčenie standupové vystúpenia a zvieratká. Väčšinou nemám pravidelnú frekvenciu sledovania, skôr mi ich podsunie algoritmus a tak sa mi dostanú do záberu. No idem aj účelovo na profily influencerov ako Dejepis inak, Spicy Moustache, Simona comedy, Trochu_inak_s_Adelou, Tak bolo atď. Influenceri sú skvelým komunikačným nástrojom. Ich schopnosť ovplyvňovať a inšpirovať ľudí je v digitálnej dobe neprehliadnuteľná. Ako sa hovorí, každá minca má dve strany – i v tomto prípade nájdeme aj nie práve najšťastnejšie príklady. Niektorí influenceri môžu zneužiť svoj vplyv na propagáciu nezdravých životných štýlov, povrchnosti, nekvalitných produktov, nereálneho života alebo na šírenie dezinformácií. Preto je veľmi dôležité, aby sa ľudia edukovali, aby sme spolu diskutovali a podporili tak schopnosť kriticky myslieť. KATARÍNA ŠVONAVCOVÁ Sledujem prevažne content creatorov, ktorí sa orientujú na marketing, psychológiu a well-being. Zväčša ide o ľudí tvoriacich/komunikujúcich na pravidelnej báze vo forme videí, podcastov alebo newsletterov. Ide o pomerne individuálne preferencie a každý by si mal nájsť okruh tých svojich, ktorí
RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNzgx