Contentmania 06 | 2024

11 CONTENTMANIA Rasťo Kiavčin Social Media Team Leader, Rouvy 1. Každý špecialista si musí uvedomiť, že nikdy nebude na špici. Opačná mentalita – už toho viem veľmi veľa a ostatní sú hlúpi – blokuje 99 % skutočne šikovných ľudí v tom, aby sa posunuli. Snažím sa dodržiavať aj pravidlo „aspoň polhodinka denne vyhradená na učenie sa niečoho nového“. Niektorí majú hodinu týždenne, ale to je málo. Verím v kontinuálne vzdelávanie, preto som založil Digitálcov. Zdroje, z ktorých čerpám, sú rôzne, spomeniem newslettre, knihy, príspevky na X a Threads. Rád si opakujem základy stále dookola a najlepší „hack“ – prednášky, ktoré ma zaujmú – pozerám pokojne aj päťkrát. 2. Zdieľam jeden tip z digitálu na svojom Instagrame @kiavcin a zaujímavé je, že aj toto je súčasťou môjho samovzdelávania. Začal som, keď som bol junior zaseknutý v spomínanom mindsete. Rozhodol som sa učiť iných ešte vtedy, keď som nebol profík, a to neskutočne zrýchlilo môj rast. Ale na Instagrame iba predstierame, že sa niečo naučíme. Krátka interakcia so vzdelávacím príspevkom vám toho veľa neprinesie. Na druhej strane, vždy mi prekážalo, že poriadne vzdelávanie na internete predávali rôzni guruovia za stovky eur za kurz. Preto som založil Digitálcov, kam každý mesiac pozývam špičku slovenského, českého a svetového marketingu, aby nás kontinuálne vzdelávala. Lukáš Lukonič Associate Creative Director, Wiktor Leo Burnett 1. Neviem, či som úplnou špičkou vo svojom odbore. Určite sú tu aj špičkovejší a skúsenejší kolegovia. V každom prípade sa snažím neustále aktívne vyhľadávať nové zdroje inšpirácie a know-how. Minimálne 3- až 4-krát do týždňa si vypočujem niektorý z marketingových podcastov. Najčastejšie sú to epizódy Tagline od zakladateľov Clio Awards alebo That’s Probably an Ad od Adweeku. Okrem toho sa snažím prečítať každý rok aspoň zopár knižiek na tému reklama, marketing alebo komunikácia. No a neodmysliteľnou súčasťou môjho sebavzdelávania je aj sledovanie najnovších kampaní zahraničných agentúr. 2.Asi pred dvomi rokmi som si povedal, že toto moje nadšenie pre vyhľadávanie nových zdrojov informácií zo sveta reklamy a marketingu je vec, ktorú v takejto miere nemá úplne každý. A že by nebolo od veci nenechávať si „hidden gems“ len pre seba. Tak som si založil seriál Sunday ADucation, ktorý je na to určený. Vychádza vo forme príspevku na mojom Linkedine (takmer) každú nedeľu a raz mesačne aj formou blogu v Stratégiách. Pokojne dajte follow. Veronika Hesková CMO, Digitálna univerzita 1. Vďaka svojej práci mám neustále prístup k novým kvalitným informáciám, ktoré dopĺňam čítaním kníh a počúvaním podcastov nielen o marketingu. Veľmi ma inšpiruje napríklad ten od Michala Trubana. Sama som absolventkou nášho MBA štúdia a externe študujem na FM UK v Bratislave. Chodím, samozrejme, aj na konferencie, webináre. 2.Okrem samotného štúdia na DigiUni tvoríme aj množstvo užitočného obsahu zadarmo, najmä na sociálnych sieťach. Už tretí rok moderujem livestreamy Marketingové digiTALKy – rozhovory s odborníkmi, počas ktorých diváci môžu klásť hosťom otázky. Každý týždeň publikujeme prehľad noviniek zo sveta marketingu a s naším tímom chystáme aj ďalšie nové vzdelávacie projekty pre marketérov.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNzgx