Zisťovali sme, čo bude TOP v online marketingu v roku 2016

Ako marketéri či podnikatelia by sme určite uvítali možnosť vidieť aspoň pár mesiacov dopredu. Naisto by to uľahčilo rozhodovanie o niektorých otázkach. Opýtali sme sa niekoľkých špecialistov zo Slovenska i Česka, ako budúci rok v online marketingu vidia oni.

Položili sme 3 otázky

  • Čo by ste privítali, keby sa zmenilo v online marketingu v roku 2016?
  • Čo si myslíte, že skutočne rok 2016 prinesie?
  • Ktorý nástroj bude podľa vás najsilnejší v roku 2016 a prečo?

Odpovedali nám

Juraj Sasko - CEO reklamnej agentúry VISIBILITY, špecializuje sa na online marketing a je spoluzakladateľom asociácie internetových marketingových agentúr ADMA. Popri práci prednáša na Univerzite Komenského a na odborných konferenciách a seminároch.

Josef Řezníček - zakladateľ špecializovanej internetovej marketingovej agentúry Včeliště.cz, venuje sa najmä obsahovému marketingu a online marketingu. Je spoluautorom knihy Obsahový marketing: Nakrmte internet svým obsahem, organizuje prednášky a prezentácie.

Martina Vyskočová - zakladateľka manažérskej vzdelávacej akadémie MVAkadémia, v roku 2013 bola zaradená medzi najlepšie začínajúce podnikateľky na Slovensku. Venuje sa obchodovaniu a marketingu, robí školenia na tému marketing, IT či finančný manažment.

Katarína Molnárová - zakladateľka agentúry ONLINE TORO (pôvodne RUonline). V roku 2011 získala ocenenie E-žena roka. Momentálne je školiteľkou a konzultantkou v oblasti online marketingu a certifikovanou Google trénerkou.

 

1. Čo by ste privítali, keby sa zmenilo v online marketingu v roku 2016?

Juraj Sasko: Edukácia klientov a presun budgetov z offline do online. Klienti sú málo edukovaní, čo sa prejavuje posielaním zlých briefov a nevnímaním onlinu komplexne, ale po službách. Ich edukácia sa postupne zlepšuje, snažíme sa k tomu prispieť aj my a pravidelne organizujeme pre klientov aj potenciálnych klientov workshopy a tvoríme množstvo edukačného obsahu.

Josef Řezníček: V roku 2016 by som si želal, aby čo najviac online projektov začalo svoje produkty a služby propagovať menej agresívnymi formami online marketingu, ako napríklad pomocou zaujímavého obsahu. Nevyžiadané reklamy, otravné bannery, anonymné nezaujímavé reklamné články a rozposielanie nevyžiadaných e-mailov na všetky strany je unavujúce pre nás všetkých. Týmto smerom sa bude slovenská aj česká scéna, myslím, pohybovať, aj keď určite nie tak rýchlo, ako by som si želal.

Martina Vyskočová: Privítala by som, aby menej ľudí používalo ad blockery a viac ľudí pozeralo do záložky Promotions v ich Gmail účte :). A tiež, keby si Facebook prestal účtovať za ďalšie a ďalšie služby, ako napríklad napísanie správy účastníkom Facebook eventu a podobne.

Katarína Molnárová: Online marketing je jeden z najdynamickejších odborov vôbec, ľudia sú voči reklame čoraz viac averznejší, preto je potrebné prichádzať s novými formátmi. Tie  prinášajú neporovnateľné úspechy s tradičnými online formátmi, navyše online je perfektne merateľný, preto je dôležité využiť jeho potenciál. Napriek úspechu onlineu, pomer výdavkov  na marketing na Slovensku dokazuje, že medzi tradičnou televíznou reklamou (62% podiel výdavkov v SR) je ešte stále obrovská priepasť, hoci onlineu patrí už druhá priečka (20 % podiel výdavkov v SR). Tretia priečka patrí printu s 11%. Keď si vezmem, aký obrovský potenciál online má, želám si, aby marketéri viac tlačili na rozhodovateľov rozpočtov.

2. Čo si myslíte, že skutočne rok 2016 prinesie?

Juraj Sasko: Lepšiu znalosť online marketingu na strane klientov ako v roku 2015 a max. 5% presun offline do online. Rozpočty budú podľa mňa najviac prúdiť do obsahu, hlavne do videa, do štandardnej display a PPC reklamy a mobilných kampaní. Niektoré firmy začnú úplne od nuly, nakoľko do online marketingu neinvestovali ešte ani Euro. Úloha offline marketingu sa meniť nebude, ale bude musieť byť viac koordinovaný s online komunikáciou.

Josef Řezníček:  Rok 2016 bude takmer určite rokom spresnenia cielenia. Nové možnosti PPC reklám, predovšetkým na sociálnych sieťach, ktoré umožňujú vytvoriť si vlastné remarketingové skupiny a neustále vylepšenia v AdWords aj Skliku, povedú k efektívnejšej platenej reklame. Práve efektívnejšia platená reklama je trendom, ktorý v roku 2016 očakávam.

Martina Vyskočová: Myslím, že bude viac a viac reklamy vo videách, očakáva sa tiež predaj Oculus Riftu v prvej polovici 2016 a s ním nové možnosti online marketingu, aj keď neviem nakoľko sa to zatiaľ dotkne Slovákov.

Katarína Molnárová: Bude sa viac inzerovať v menej tradičných online kanáloch, budú sa využívať nové  formáty ako Gmail reklamy, Youtube videá s preklikmi na web. Zažili sme malú mobilnú revolúciu, kde už takmer každý človek v produktívnom veku vlastní okrem počítača aj mobilný telefón či tablet. Nutnosť tvoriť responzívne webstránky prináša možnosti mobilnej inzercie, o ktorej sa tu hovorí už roky, avšak  využitie jej potenciálu  je stále slabé. Verím, že v roku 2016 sa prelomia ľady a mobilnej reklame konečne zazvoní na úspech.

3. Ktorý nástroj bude podľa vás najsilnejší v roku 2016 a prečo? 

Juraj Sasko: Video, pretože už dlhodobo je to trendový druh obsahu a neustále raketovo rastie. Ktorý typ videa je najúspešnejší, záleží od typu biznisu. Niekde fungujú skvelo inštruktážne veci, inde je to o zábave. Podľa mňa je video v dnešnej dobe nosný typ obsahu na internete. Google, YouTube, Facebook, všetko sú to kanály, ktorých užívatelia video preferujú.

Josef Řezníček: Tak, ako doteraz, každému projektu budú fungovať iné formy internetového marketingu, ale pevne verím, že si marketéri uvedomia silu obsahového marketingu, budovania značky a vytvárania silných komunít, ktoré im pomôžu získať dlhodobú konkurenčnú výhodu, vďaka ktorej sa odlíšia od ostatných na trhu.

Martina Vyskočová: Asi remarketing, lebo je veľmi účinný a myslím, že je ešte veľa firiem, ktoré tento potenciál nevyužívajú.

Katarína Molnárová: Tipujem veľký nárast vo využívaní YouTube. Už teraz chodí na Slovensku na YouTube až 2,6 milióna užívateľov mesačne vo veku 15-34 rokov. Pričom priemerný užívateľ tam strávi pozeraním videa takmer 12 hodín mesačne.

 

Z uvedených vyjadrení môžeme konštatovať, že význam  online marketingu neustále rastie. Je to aj preto, že ponúka veľa možností, ako zasiahnuť cieľovú skupinu a kvôli zlepšujúcim sa možnostiam cielenia reklamy či šírenia obsahu prostredníctvom sociálnych sietí.  To, čomu však treba venovať  zvýšenú pozornosť je kvalita obsahu, ktorým sa snažíme cieľové publikum zasiahnuť.

Zrejme najviac skloňovaným pojmom je v rámci budúcoročných prognóz video, ktoré je mnohými odborníkmi (nielen nami oslovenými) považované za nosný prvok a nástroj s obrovským potenciálom. Preto by ste s týmto nástrojom v plánoch na budúci rok mali iste počítať.

Ovocie článku

Zdroj obrázka: www.freepik.com

CONTENT NEWSLETTER


Odber newslettra od ContentFruiter

 

Čerstvé CM novinky priamo na Váš e-mail

Aby ste boli v obraze pri vzostupe nového marketingu

Momentík..

Thank you for signing up!

Napísať komentár

Pošlite nám brief

Content marketing funguje - vieme to my, vy i vaša konkurencia. Buďte prvý, kto vo vašom odvetví využije silu moderného a efektívneho marketingu, vyšachujte svoju konkurenciu a “ukradnite si trh”.
Pošlite nám brief či zadanie alebo nám zavolajte a navrhneme optimálny postup. My sme na plodnú diskusiu pripravení.

Tel.: +421 917 044 725