Zabavte sa content marketingom

Výskumy preukázali, že humor a smiech je dobrý pre ľudské srdce vďaka hormónu, ktorý je pri ňom produkovaný. My sme vďaka výskumu v našej kancelárii preukázali, že tiež zlepšuje náladu :) Že content marketing má tiež svoju vtipnú tvár, vám ukážem tu. A vedeli ste, že vtipné posolstvo má až o 80% väčšiu šancu zapamätateľnosti?

O content marketingu odborne, no s humorom

Content marketing a zombíci: Geoff Livingston z Copyblogger napísal na margo diskusií a reakcií na kontroverzný článok o poklese účinku content marketingu z dôvodu jeho stúpajúcej popularity svoj vlastný názor. Spracoval ho mimoriadne originálne – vysvetlil, prečo je content marketing neustále silný a ako sa vyhnúť neúspechom na príbehu content marketingovej zombí apokalypsy. Tvorcov obsahu a content marketérov, ktorí sa snažia o content marketing, avšak len zahlcujú internet a sociálne siete zlými príspevkami, e-mailami či videami, nazýva marketingovými zombíkmi.

Livingston v článku spomína napríklad takto originálne spracované mýty o content marketingu:

  • Ľuďom je z obsahu zle. Náreky zombiekov vyľakajú ľudí, ktorí utečú a navždy budú obsah preklínať. – náreky zombiekov myslí ako zlý obsah na internete. Mýtus vyvracia tvrdením, že ľudia chcú sledovať nový, čerstvý a užitočný obsah vyvinutý špeciálne pre médiá, ktoré používajú. Len si na tvorbe treba dať záležať.
  • Mocný protijed vytvorený spoločnosťou Google stelesnený v podobe Tučniaka a Pandy sa stane takým silným, že všetky blogy zomrú! – mýtus o tom, že Google bude trestať všetkých tvorcov obsahu prísnymi opatreniami. Livingston vysvetľuje, že Google oceňuje originálny a unikátny obsah a penalizuje duplicitný. Ak bude tvorený poctivo, žiaden horor sa nekoná.

GIF zobrazujúci marketingových zombíkov

Obsahová farma: Veľmi blízko k marketingovým zombiekom, spomínaným vyššie, má aj tento originálny komiks od Briana McFaddena pre The New York Times, ktorý vtipne zobrazuje zúfalých tvorcov obsahu. Internet zahlcujú „užitočnými“ článkami na témy: Ako obliecť psovi nohavice či 1 jednoduchý krok ako piť mlieko priamo z krabice. Troška irónie, ktorá nás má povzbudiť k tomu, aby sme na sebe pracovali a netvorili obsah len pre to, aby sme zaplnili prázdne miesto na blogu či webovej stránke.

Contentová farma

 

Vtipný content marketing

HP a ohybný notebook

Spoločnosť HP vyrobila notebook, ktorý sa dá ohnúť a následne používať ako tablet. V rámci kampane #bendtherules (ohnite pravidlá) oslovila populárnych influencerov na sociálnych sieťach, ktorí pre ňu vytvorili sériu 30 šesťsekundových vtipných videí. Ešte spomeniem, že videá zaznamenali viac ako 50 miliónov organických zhliadnutí.

Hviezdy na sociálnych sieťach

Old Spice

Old Spice je legendárny pre svoj odviazaný a často až absurdný marketingový obsah. Všetci si pamätáme svalnatého černocha sediaceho opačne na bielom koni. Sociálne siete sú ideálnym miestom, na ktorom sa Old Spice môže o svoj humor deliť so svetom. Ponúkame ukážku zopár jeho klenotov:

Príspevok z sociálnej siete Facebook od Old Spice

Preklad: Ktorý obdĺžnik je väčší? Tento? Alebo tento?

Ukážka príspevku Old Spice na Facebooku

Preklad: Vďaka účinnej sile Old Spice-u proti potu, Alan sa stal legendou a už sa nikdy neobhliadal späť. Hlavne preto, že morfoval do podoby na pol človek, na pol kamenná busta a obhliadanie sa späť sa stalo fyzicky nemožné.

Jaromír Jágr

Trošku iným príkladom je Jarda, populárny český hokejista, ktorý hokej hrá azda od jeho vzniku. Masívne propaguje smartfón Huawei. Je tiež veľmi aktívny na Facebooku, kde si robí vlastnú contentovú self-promotion kampaň. Svojich fanúšikov pravidelne zásobuje fotkami zo svojho súkromného života, ktoré sprevádzajú siahodlhé a miestami až dojemné sprievodné texty. Sem-tam postne aj nejaké to selfíčko. Avšak telefón, ktorý pri tom naposledy použil, nebol Huawei. Internet si to, samozrejme, všimol a pohotovo zareagoval.

Hokejista Jágr propagujúci značku Huawei Hokejista Jágr s telefónom iPhone od Apple

Jágr s iPhone

Chcete aj vy tvoriť vtipný obsah?

Tu je pre vás zopár rád:

  • nebojte sa odviazať

GIF zobrazujúci tancujúceho obézneho muža

  • podeľte sa o vtipné zážitky z prostredia firmy. Nenechajte si zábery regálov v sklade, padajúcich ako domino z bezpečnostnej kamery, len pre seba, pretože sharing is caring (delenie sa znamená starostlivosť)

Mačka deliaca sa so psom o svoje krmivo

  • pozor na propagátorov vašej značky, ktorí by mohli nechcene propagovať aj konkurenčný produkt

Jágr na hokejovom zápase

  • obsah recyklujte, pridajte nový link k staršiemu článku - recyklácia, ktorá môže priniesť nové impresie, predlžuje jeho životnosť

Chlapec padajúci do smetného koša

Mačka na koberci

 

CONTENT NEWSLETTER

 

Odber newslettra od ContentFruiter

Čerstvé CM novinky priamo do vášho emailu

Aby ste boli v obraze a v obsahu pri vzostupe nového marketingu. A k tomu ako bonus ebook „25 ZÁSAD AKO ZÍSKAŤ VIAC ZÁKAZNÍKOV“.

Please wait...

Thank you for signing up!

Napísať komentár

25 rád ako získať viac

25 ZÁSAD AKO ZÍSKAŤ VIAC ZÁKAZNÍKOV

Získajte zadarmo užitočný ebook a k tomu aktuálne informácie o content marketingu v našom CONTENT NEWSLETTRI.

Please wait...

Thank you for signing up!

x