Frequently asked questions about Facebook

Facebook je mojou prácou, je mojím hobby, je mojou najobľúbenejšou sieťou a zároveň aj najneobľúbenejšou – pre jeho nálady a výpadky. Ale ako manželia po rokoch, aj my sme si našli cestu, ktorou už roky kráčame. Verím, že vám odpovede na otázky zozbierané z mojich workshopov pomôžu. A ak máte otázku, ktorú ste medzi týmito nenašli, pošlite mi ju – hneď pod článkom nájdete kontaktný formulár na vyplnenie otázky :)

Ako vymazať firemnú stránku z Facebooku?

Keď ste administrátorom stránky, prejdete na vrchnej lište do „Nastavenia“ a hneď na prvej karte „Všeobecné“ nájdete v poslednom riadku možnosť „Odstrániť stránku“. Po kliknutí na „Upraviť“ v tomto riadku sa vám ukáže aj možnosť „Odstrániť stránku“. Odstránenie stránky môžete zrušiť len do 14 dní a stránku opäť obnoviť. Po uplynutí 14 dní sa vám naposledy zobrazí výzva, aby ste potvrdili, či ju chcete odstrániť natrvalo. Ak áno, stránku ste natrvalo z Facebooku zmazali. Ak si myslíte, že by ste si ešte niekedy chceli stránku obnoviť, neváhajte využiť aspoň možnosť „Stiahnuť stránku“, čo znamená odzálohovanie si príspevkov, fotografií a videí, ktoré ste na stránke niekedy uverejnili. Taktiež vám to odzálohuje aj mená ľudí, ktorí spravovali stránku, ale aj súčasné nastavenia stránky či informácie o stránke.

ako-odstranit-stranku-na-facebooku

Riadok s názvom „Odstrániť stránku“ hľadajte v nastaveniach stránky

Ako zlúčiť dve stránky? Nefunguje mi to, prečo? Dajú sa vždy zlúčiť 2 firemné stránky?

Začínam od konca tejto otázky. Áno, zatiaľ sa mi vždy podarilo zlúčiť 2 akékoľvek stránky. No nemusí to zo začiatku fungovať vždy, a to z rôznych dôvodov. Najčastejšími sú:

  • Stránky nemajú väčšinu znakov v názve rovnakých – je teda potrebné, aby ich mali. Chceme napríklad zlúčiť stránku Mrkva a Petržlen? Nám sa to určite javí ako príbuzné témy, ktoré je možné preberať na jednej Facebook stránke, ale automatická kontrola zhodných slov v názvoch stránok to nevidí. Preto jej to musíme uľahčiť: postupne premenujme stránku Petržlen tak, aby mala v názve taktiež slovo Mrkva a nebolo za ním nič, čo by bolo počtom znakov dlhšie ako Mrkva. Príklad ľahko zlúčiteľných názvov by bol v tomto prípade: Mrkva a Mrkva Petr. Keď ste si oba názvy takto nachystali, počkajte po zmene názvov pár dní a opäť ich vyskúšajte zlúčiť.
  • Stránky nemajú podobné používateľské meno. Rovnaká situácia ako v predošlom bode, ale s používateľským menom. Používateľské meno sa nachádza hneď pod názvom stránky za symbolom „@“ a upraviť ho môžete taktiež ako názov stránky v sekcii „Informácie“.
  • Žiadali ste o zlúčenie niekoľkokrát po sebe. Facebook vám síce napíše, že vaša žiadosť je zamietnutá, ale na spracovanie žiadosti si zoberie ešte pár dní. Preto počkajte aspoň 3 až 7 dní po poslednej žiadosti či zmene na stránke (pri každej výraznej zmene, ako je napríklad názov stránky, musíte dodržať istý čas, aby ste pred Facebookom neboli podozrievaný z podvodu – istota je tých 7 dní po každej takejto výraznej zmene) a opakujte žiadosť znova.
  • Stránky nemajú podobný obsah. Názvy stránok aj používateľské mená sú v poriadku, ale obsah stránok sa vôbec nezhoduje. Tu veľmi pomáha, keď aspoň týždeň pred zlúčením na oboch stránkach publikujete úplne totožný obsah.
TIP: Vždy začnite s úpravou názvu stránky a vyskúšajte opäť zlúčiť stránky. Pri 9 z 10 prípadov, s ktorými som sa stretla, sa nedali zlúčiť len z tohto dôvodu.

Keď už máte všetko na zlúčenie nachystané, prejdite na hornú lištu do nastavení stránky a v karte „Všeobecné“ máte druhý riadok zdola s názvom „Zlúčiť stránky“.

ako-zlucit-stranky-na-facebooku

Ako nájsť skrytý príspevok na firemnej stránke?

To, ako skryť príspevok, sa dá nájsť veľmi rýchlo (je to priamo medzi možnosťami pri príspevku), ale to, ako ho naspäť odkryť, Facebook stále viac skrýva. Kedysi sme to mohli ešte ľahko nájsť medzi príspevkami v štatistikách, alebo medzi nástrojmi publikovania a odkryť ho tam. Dnes ho vieme nájsť v hornej lište „Nastavenia“ v ľavom stĺpci úplne v poslednej kolónke „Záznam o činnosti“. Tu si už vieme nájsť dátum, kedy bol príspevok vypublikovaný, a opäť ho obnoviť.

TIP: Ak sa vám stane, že po kliknutí na „Záznam o činnosti“ vás Facebook presmeruje naspäť na úvod vašej stránky a nič sa neudeje, nezúfajte. Musíte ísť do týchto nastavení len mimo svojho Business Managera. Ak budete len medzi rolami na stránke a nebudete pridaný v Business Managerovi, malo by vám to už ísť hladko :) Musím priznať, že tento tip odporúčam vždy, keď niekomu niečo cez Business Managera nejde.

ako-odokryt-skryty-prispevok-na-facebooku

Je počet fanúšikov na stránke stále relevantný?

Jednoznačná odpoveď na túto otázku zatiaľ stále neexistuje. Ja vám ale môžem ponúknuť dva pohľady a vy si môžete určiť, ku ktorému sa prikloníte:

1) Len zo začiatku a aj to veľmi málo. Z aktuálnych štatistík (locowise.com) vyplýva, že len okolo 6,4 % vašich fanúšikov vidí príspevky, ktoré na stránke zverejníte. Veľmi trefne sa k tejto situácii vyjadril portál The next web: „Je to ako keď si kúpite kávu za $5, ale zaplatíte $1 14-krát z 15-stich odpití.“ Všetko to ale naozaj závisí od toho, aký je cieľ vašej FB stránky. Ak je ním prekliknutie na webovú stránku či nákup, nemrhajte financiami na nákup fanúšikov na stránku, ale rovno ich oslovte reklamou a dobre si ju zoptimalizujte.

2) Druhý pohľad hovorí o tom, že máme stránku, na ktorej sa chceme s fanúšikmi rozprávať, zisťovať informácie, poskytovať im rady ohľadom produktov a služieb – vtedy komunitu a počet fanúšikov budovať treba. Myslime pri tom ale na to, že nepotrebujeme 300 000 fanúšikov na stránke, ak chceme osloviť napríklad pokrývačov striech. Prečo? Lebo na Slovensku sa 300 000 pokrývačov ani nenachádza. A my chceme osloviť našou stránkou práve ich. Preto sa nenaháňajme za vysokými počtami na stránke, ale pracujme silnejšie s fanúšikmi, ktorých máme. A postupne sa k nim pridá viac a viac relevantných fanúšikov, ktorí nám budú prinášať naozajstnú hodnotu (nie iba zvyšovať počty).

Čo všetko sa môže pri Facebook reklame testovať/Na čo sa dá na Facebooku cieliť?

Pri Facebook reklame máme úžasné množstvo možností, čo sa týka cielenia reklamy. Viac, ako si viete predstaviť. Facebook reklama nie je určite len o tom, že si pri príspevku dáte „Boost“. Cieliť reklamu na ľudí na Facebooku môžete napríklad podľa ich veku, pohlavia, jazyka, záujmov (knihy, životné udalosti, dokonca aj podľa ich blížiacich sa narodenín). Môžete cieliť len na ľudí, ktorí už nejakým spôsobom reagovali s vašou FB stránkou, webovou stránkou, nakúpili u vás, zúčastnili sa na udalosti, ktorú ste pripravili, sú fanúšikom vašej Facebook stránky a podobne. Testovať pri reklamách zase môžete rôzne texty, obrázky, videá, tlačidlá, ako sú napr. „Viac informácií“ či „Nakúpiť“. Do detailov zachádzať ale nejdem, keďže o platenej reklame by sa dal napísať nielen jeden samostatný článok, ale i knižka.

Koľko príspevkov máme na stránke publikovať a kedy?

Moja najobľúbenejšia otázka na workshopoch :) Rada najprv ponúkam slajd, na ktorom sú vypísané najfrekventovanejšie časy (ako napríklad od 18:00 do 22:00), najlepšie dni (ako sú nedeľa, pondelok či streda). A potom ho preškrtnem. Ak si chceme zodpovedať otázku, kedy a koľko príspevkov publikovať, poďme sa zamyslieť, kto je naším fanúšikom: Kto to je? Koľko má rokov? Čo robí? Kedy má čas byť s mobilom v ruke na internete? Kedy má čas si sadnúť k počítaču k Facebooku? Kedy má náladu niečo komentovať? Kedy sa chce len tak inšpirovať a odľahčiť si myseľ? Takto si postupne poďme spísať tie časy a dni, kedy predpokladáme, že by na naše príspevky mohol mať čas.

Ďalším krokom budú naše štatistiky zo stránky. V hornej lište máme záložku „Štatistiky“, v ktorej si vieme pozrieť, kedy sú fanúšikovia na stránke najaktívnejší – a vtedy im pridávajme príspevky. Tu si dajme aj trošku pozor na to, že ak publikujeme príspevky len v utorky a štvrtky, tak budú aktívni hlavne tieto dni, pretože inokedy príspevky nepribúdajú. Ak to chceme vyhodnotiť poriadne, musíme aspoň zo začiatku otestovať všetky dni a všetky dôležité hodiny.

Tretím krokom je už len testovať, testovať a testovať. Ako dni a časy, tak i počet príspevkov. Počet príspevkov si nastavte podľa vášho času a množstva obsahu, ktorý máte k dispozícii. V štatistikách v záložke „Príspevky“ si pozrite, koľko z nich bolo skrytých a odhaľte príčinu prečo. Možno zistíte, že keď pridáte viac ako 1 príspevok denne, ľudí to už otravuje. Tu zistíte, aký je najefektívnejší počet príspevkov. A povedia vám to priamo vaši fanúšikovia.

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Pošlite mi ju :)

Otázku napíšte, prosím, čo najkonkrétnejšie a pokojne priložte aj printscreen obrazovky. Ak by ste chceli odpoveď na svoju otázku skôr ako v ďalšom článku, pokojne mi na seba zanechajte kontakt (ten bude použitý len na zodpovedanie otázky).

   

CONTENT NEWSLETTER


Odber newslettra od ContentFruiter

 

Čerstvé CM novinky priamo na Váš e-mail

Aby ste boli v obraze pri vzostupe nového marketingu

Momentík..

Thank you for signing up!

Napísať komentár

Pošlite nám brief

Content marketing funguje - vieme to my, vy i vaša konkurencia. Buďte prvý, kto vo vašom odvetví využije silu moderného a efektívneho marketingu, vyšachujte svoju konkurenciu a “ukradnite si trh”.
Pošlite nám brief či zadanie alebo nám zavolajte a navrhneme optimálny postup. My sme na plodnú diskusiu pripravení.

Tel.: +421 917 044 725