Rozpočty na content marketing v roku 2016 budú výrazne rásť

Nie je to tak dávno, čo som písal o rozpočtoch na content marketing na rok 2015 a som tu zase s horúcimi číslami, ktoré v októbri zverejnil Content Marketing Institute (CMI). Ten spolu s MarketingProfs už 6. rok po sebe zrealizoval content marketingový prieskum medzi viac ako 5000 marketérmi.

Rozpočty na content marketing v zahraničí atakujú jednu tretinu z marketingového rozpočtu firiem

Asi najočakávanejšie číslo, ktoré odborníci sledujú, je údaj o rozpočtoch firiem na content marketing. V minulom roku v B2C sektore toto číslo vystúpilo na 25%, čo už vtedy niektorí považovali za vrchol a predpovedali pokles, či prinajmenšom stabilizáciu rozpočtu na content marketing.

Najnovší prieskum však ukázal, že content marketing je čím ďalej dôležitejší, pretože investície doň stúpli z 25% až na 32% z celkového marketingového rozpočtu.

Porovnanie rozpočtov na content marketing 2014 vs 2015

Ak si predstavíme väčšiu slovenskú firmu, ktorá do marketingu investuje cca 600 - 800 tisíc eur ročne, na content marketing by vynaložila asi 190 - 250 tisíc eur. Na Slovensku je však content marketing stále nedocenenou marketingovou silou a odhadujem, že firmy, ktoré ho využívajú, investujú do neho menej ako tretinu z priemerných rozpočtov v zahraničí.

Prieskum CMI okrem spomínaných 32% ukázal aj to, že tie najefektívnejšie spoločnosti spomedzi všetkých skúmaných do content marketingu investovali až 38% (pre porovnanie, v minulom roku to bolo 29%).

Prieskum CMI pokles výdavkov na content marketing nepredpovedá

Súčasťou prieskumu bola aj otázka “Akú zmenu očakávate vo vašom rozopočte na content marketing v roku 2016?”. Pozrite si porovnanie odpovedí marketérov s rokom 2015:

Zvýšenie rozpočtu na content marketing v roku 2016

Možno by sa niekomu mohlo zdať, že podľa porovnaní týchto výdavkov rozpočty na content marketing začnú klesať, ale nie je tomu tak. Nárast rozpočtov na content marketing je stále 50 percentný. To naznačuje, že rozpočty na content marketing v budúcom roku znova stúpnu. Aká bude realita, zistíme opäť v októbri 2016. Rozhodne však rozpočty na content marketing v zahraničí klesať nebudú.

Content marketingová stratégia je už takmer pravidlom

Ako tiež tohtoročný prieskum ukázal, stále častejšie skloňovanou v oblasti marketingu je aj obsahová stratégia. Nastaviť merateľné ciele, plánovať procesy, vytvoriť persony a redakčný kalendár, to všetko sú dôležité aspekty content marketingovej stratégie.

V zahraničí má svoju content marketingovú stratégiu zadefinovanú už 81% firiem (v porovnaní s rokom 2014 je 4% nárast). Podstatný je aj fakt, že až o 10% stúpol počet spoločností, ktoré majú túto stratégiu aj zdokumentovanú, z pôvodných 27% na súčasných 37%.

Content marketingová stratégia 2014 vs 2015

Zdôraznil by som aj fakt, že spoločnosti, ktoré sú považované za najefektívnejšie, majú zdokumentovanú (nie len ústne povedanú) stratégiu až v 58% prípadov.

Content marketing na Slovensku

Ak by sme sa pozreli na slovenskú štatistiku (ktorá však zatiaľ v takom rozsahu neexistuje), čísla by boli určite podstatne nižšie. Neznamená to však, že medzi slovenskými spoločnosťami nie sú také, ktoré content marketing riešia na veľmi vysokej úrovni a ich rozpočty sú porovnateľné s tými v zahraničí.

Na Slovensku content marketing ešte len začína rásť a čísla, ktoré sú aktuálne v zahraničí, sa na Slovensku ukážu v nasledujúcich mesiacoch a rokoch. Firmy si však musia postupne začať uvedomovať, aká dôležitá je na komunikáciu so zákazníkmi webstránka, čo zákazníci naozaj hľadajú a v čom im pri tom môže content marketing pomôcť.

Tí, ktorí si to uvedomia medzi prvými, môžu mať veľkú konkurenčnú výhodu.

Ovocie článku

 

CONTENT NEWSLETTER


Odber newslettra od ContentFruiter

 

Čerstvé CM novinky priamo na Váš e-mail

Aby ste boli v obraze pri vzostupe nového marketingu

Momentík..

Thank you for signing up!

Napísať komentár

Pošlite nám brief

Content marketing funguje - vieme to my, vy i vaša konkurencia. Buďte prvý, kto vo vašom odvetví využije silu moderného a efektívneho marketingu, vyšachujte svoju konkurenciu a “ukradnite si trh”.
Pošlite nám brief či zadanie alebo nám zavolajte a navrhneme optimálny postup. My sme na plodnú diskusiu pripravení.

Tel.: +421 917 044 725