Sociálna kampaň Filter with no filter: naša nedokonalosť nás robí dokonalými

Študentky katedry Masmediálnej komunikácie a reklamy UKF v Nitre, medzi nimi aj naša kolegyňa z oddelenia tvorby obsahu, Adel, realizovali sociálnu guerilla kampaň vytvorením filtra, ktorý na vás nič nezmení. Šíria tak myšlienku prirodzenej krásy žien.

Je pondelok ráno. Sme radi, že sme sa zobudili po treťom zazvonení budíka, pri pohľade do zrkadla nám dobré ráno zaželá dosť dobrá nová vyrážka uprostred čela a namiesto pohánkovej kaše s ovocím uloženým podľa farieb dúhy si naberáme tresku rožkom, lebo to jediné sa nám podarilo pred prednáškou o siedmej ráno v bufete uchmatnúť. Dovalíme sa do učebne, otvoríme si Instagram a potom to príde. Vyrúti sa na nás dokonalé šťastie, dokonalý život dokonalých ľudí. A tak nám to pripadá, že život, ktorý vedú ľudia okolo nás, je omnoho lepší ako ten náš. Ilúzia perfektného sveta, ktorého obsah na Instagrame vytvoril, sa stala tak rozšírenou, až sa zdá, že je niečím bežným, akýmsi štandardom, ktorému sa vymykáme.

Beauty filter zobrazujúci skutočnú krásu

Predprípravu pre kampaň Filter with no filter tvoril instagramový profil Divas filter, ktorý sa javil ako tvorca mejkap filtrov inšpirovaných svetovými módnymi značkami, napr. Victoria’s secret, Coco Chanel alebo Prada. Filter, ktorého link sa po pár dňoch objavil v profile, však nespravil nič. Žiadna žena predsa nepotrebuje filter, aby bola krásna. A povedal to aj samotný Instagram – textom, ktorý sa vám po pár sekundách zjavil nad hlavou „Youdon’t need a filter“.

kampaň filter with no filter

kampaň

Hlavná časť kampane prebiehala počas dvoch dní. Do nich boli zapojené influencerky Ema Muller a Petra Klimová Dzvoníková, ktoré prostredníctvom svojich instagramových príbehov pomohli dotiahnuť myšlienku bližšie k cieľovej skupine. Najskôr svojim sledovateľkám predstavili ešte pôvodný profil Divas filter a nabádali ich stiahnuť si jednotlivé beauty filtre. Na druhý deň prišlo rozuzlenie. Influencerky filter priamo ukázali, vysvetlili svojim sledovateľkám pointu celej kampane.

kampaň filtre

Tisíce oslovených dievčat, desiatky príbehov aj Emma Drobná

Po spustení hlavnej časti kampane sa začali čísla na Instagrame pomaly zvyšovať. Dosiahli výsledok 216 impresií a 1,4-tisíc otvorení linku s filtrom. O pár hodín aplikácia Spark AR Hub, pomocou ktorej bol filter vytvorený, zobrazila nový nárast impresií na 92,3-tisíc a počet stiahnutí filtra sa zastavil na 6-tisíc.

kampaň s filtrami

Kampaň sa začala šíriť organicky medzi užívateľkami, ktoré zdieľali filter na svojom profile, a tým ho propagovali ďalej. Zapojila sa tak Becca z Refresher-u, Michaela Kertészová z Europa 2 či speváčka Emma Drobná.

@filterwithnofilter zdieľa na svojom profile naozaj krásnu myšlienku a odporúčam vám si to v tomto svete, kedy sa častokrát na seba pozeráme, že by sme chceli naživo vyzerať ako s filtrom, pozrieť,“ zmienila sa Ivana Turčanová.

kampaň

kampaň

Kto určuje naše pocity?

Veľa mladých ľudí a hlavne žien trpí úzkosťou a pocitom menejcennosti. Dennodenne sa samé seba pýtajú, prečo ony nemôžu vyzerať ako ženy, ktoré sa na nich z každej strany usmievajú na Instagrame. Pri tomto návale fotografií je ale občas náročné si uvedomiť, že to nie je realita. Za
jediným príspevkom sa ukrývajú hodiny v kúpeľni, dobré svetlo, filter, občas Photoshop a desiatky „nepodarených“ záberov.

Úlohou kampane bolo rozšíriť medzi mladé dievčatá, že nič z toho nepotrebujú, aby boli krásne, pretože také sú už teraz. Mať nedokonalosti je normálne a nie je chorobou, keď jednoducho nemáme svoj deň. Naše životy sú perfektné také, aké sú, pestré vďaka našim náladám, vzostupom a pádom, dlhým cestám za našimi snami a poučeniami zo skúseností.

Kampaň bola ukončená výzvou, aby mladé dievčatá naďalej šírili myšlienku, zdieľali svoje skutočné ja a využívali hashtag #filterwithnofilter. Za kampaňou Filter with no filter stojí Adela Holubčíková, Valentína Čierna, Denisa Halušková, Martina Vozárová a Monika Pittnerová.

CONTENT NEWSLETTER


Odber newslettra od ContentFruiter

 

Čerstvé CM novinky priamo na Váš e-mail

Aby ste boli v obraze pri vzostupe nového marketingu

Momentík..

Thank you for signing up!

Napísať komentár

Pošlite nám brief

Content marketing funguje - vieme to my, vy i vaša konkurencia. Buďte prvý, kto vo vašom odvetví využije silu moderného a efektívneho marketingu, vyšachujte svoju konkurenciu a “ukradnite si trh”.
Pošlite nám brief či zadanie alebo nám zavolajte a navrhneme optimálny postup. My sme na plodnú diskusiu pripravení.

Tel.: +421 917 044 725